نشست خبری «برو پی کارت» برگزار شد

فرهنگ

75726
نشست خبری «برو پی کارت» برگزار شد

نشست خبری عوامل برنامه «برو پی کارت» که در حال حاضر از شبکه امید صدا و سیما با هدف راهنمایی و ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه برای نسل جوان و تمامی مخاطبان، برای انتخاب رشته تحصیلی و شغل نوجوانان در حال پخش است، در سالن جلسات روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما با حضور «وحید ولی» تهیه‌کننده، «محمد‌رضا ارکان» کارگردان هنری و «سعید شهبازی» مجری برنامه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران، وحید ولی تهیه‌کننده «برو پی کارت» در این نشست با بیان اینکه پس از گذشت پخش بیست‌و‌چهار قسمت از برنامه شاهد بازخوردهای بسیار مثبتی از سوی مخاطبان و جامعه هدف بودیم، گفت: هدف از ساخت این برنامه تامین و ایجاد فضای عدالت آموزشی برای نسل نوجوان و جوان بخصوص در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور است.
وی با اعلام این خبر که نزدیک به ۲۹هزار مخاطب از طریق این برنامه در خصوص کنکور و انتخاب رشته مشاوره صحیح و رایگان دریافت کرده‌اند، بیان کرد که دست‌اندرکاران برنامه «برو پی کارت» با ایجاد فضای تخصصی لازم به هموطنان و نسل جوانی که در شهرها، استانها و حتی روستاهای دور‌افتاده کشور امکان دسترسی به مشاوره کنکور و انتخاب رشته را نداشتند، کمک کرد تا به صورت پیامک و تماس تلفنی با مشاوره کارشناسان این حوزه به صورت رایگان اقدام به انتخاب رشته و رفع مشکلات خود در این حوزه کنند و در این میان  ۴۰۰ هزار پیامک در قالب پرسش و پاسخ رد و بدل شد.
همچنین «ارکان»، کارگردان هنری برنامه نیز، در ادامه این نشست، با تاکید بر اینکه ساخت برنامه برای نسل جوان بسیار سخت است، تصریح کر که متاسفانه در این حوزه الگو‌سازی درستی از طریق رسانه‌ها صورت نگرفته است.
وی افزود: دست‌اندرکاران این برنامه تلاش کرده‌اند تا با در نظر گرفتن سلیقه نسل جوان نیازهای آنها در خصوص انتخاب رشته، شغل و شرکت در کنکور از تمام ابعاد در نظر گرفته شده و‌ مورد بررسی قرار گیرد .
ارکان با اعلام اینکه از سامانه «رشته چین» سایت این برنامه ۲۶هزار نفر لیست انتخاب رشته تحویل گرفتند، افزود: سامانه چت هوش مصنوعی این برنامه با دادن مشاور رایگان به جوانان بسیار مورد استقبال آنها قرار گرفت.
کارگردان هنری برنامه برو پی کارت، در پایان یکی از اهداف مهم این برنامه را مقابله با مافیای زرد کنکوری دانست و اظهار کرد که ما در این برنامه با پرداختن به کلیشه‌های ذهنی جوانان، تلاش کردیم دست این مافیای دروغ محور را برای جوانان و نوجوانان رو کنیم و به آنها بفهمانیم که لزوما برای موفقیت در زندگی نیاز به پزشک شدن و یا حتی شرکت در کنکور نیست.

ایران آنلاین
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ