پزشکیان: تعاون باید از مدرسه شروع شود

سیاست

75728
پزشکیان: تعاون باید از مدرسه شروع شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تعاون باید از مدرسه شروع شود،گفت: اینکه چگونه در مدرسه آموزش داده شود، باید درباره آن بحث کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، مسعود پزشکیان عصر امروز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور با طرح این پرسش که ما کجا هستیم و چه چیزی را باید حل کنیم؟، گفت: اینکه سالها صحبت کردیم، اما به جایی نرسیدیم مشکل از کجاست؟ چطور می‌توان تجربیات در حوزه‌هایی که خوب عمل کردیم را به بخش‌هایی که خوب عمل نکردیم منتقل کنیم؟

وی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ خانه بهداشت را با کمک مردم ساختیم، آن هم در شرایطی که شاید دولت تنها پول ساخت ۱۰ خانه بهداشت را می‌داد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر با قاعده معمول بود می‌توانستیم در جنگ به جایی برسیم؟ مردم بودند که ایستادگی کردند. شما به شهدا نگاه کنید. بیشتر شهدا از مردم هستند.

پزشکیان با بیان اینکه دائم می‌گوییم گذشتگان بد بوده‌اند، ما هم برویم این را خواهند گفت، تصریح کرد: مشکل از ماست و باید باورهایمان را اصلاح کنیم. باید در درون ما نهادینه شود که برخورد ما با مردم و مراجعه‌کنندگان، مشتری و .. به تحریم و آمریکا ارتباطی ندارد.

وی اظهار کرد: کتاب می‌نویسیم اما کتاب مشکل را حل نخواهد کرد، با تغییر نگاه مشکل حل خواهد شد. تئوری به اندازه کافی داریم اما مشکل از نداشتن تئوری نیست. قرآن را داریم اما به آن عمل نمی‌کنیم. اگر به نخبگان و کارشناسان و کاردانان احترام می‌گذاشتیم به وضعیت امروز نمی‌رسیدیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: به هر یک از آنان انگی چسبانیدیم و برای هر یک چیزی درست کردیم تا خودمان رئیس‌ شویم و آنها کنار بروند. باید به عالمان و دانشمندان احترام گذاشت.

پزشکیان با بیان اینکه تعاون باید از مدرسه شروع شود، افزود: اینکه چگونه در مدرسه آموزش داده شود باید بحث شود. آموزش تئوری تنها نیست. علم، مهارت و تغییر رفتار هر سه باید انجام شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست