۸ محصول جدید شرکت‌های دارو سازی پارک فناوری پردیس رونمایی شد

جامعه

75739
۸ محصول جدید شرکت‌های دارو سازی پارک فناوری پردیس رونمایی شد

همزمان با برگزاری بیست و دومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، از هشت محصول جدید این پارک رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، بیست و دومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان و فعالان حوزه فناوری و نوآوری کشور برگزار شد و در این مراسم علاوه بر معرفی شرکت‌های برتر پارک در حوزه های مختلف، از هشت محصول جدید پارک فناوری پردیس در حوزه های دارویی، تجهیزات پزشکی، پلیمر و هوش مصنوعی کاربرد دارند رونمایی شد.

محصول دارویی رزین فنولیک نوالاک پخت سریع، به عنوان بایندر در تولید مواد مقاوم در برابر حرارت به ویژه در فرآورده های نسوز کاربرد دارد و باکالیت در قالب گیری‌های تزریقی و پرسی برای تولید قطعاتی که در معرض سایش مداوم هستند و رسانایی الکتریکی بالایی نیاز دارند مانند قطعات کنتور گاز و یا قطعات فنی مشابه دیگر، بکار می روند.

امگا ۳ - انتریک کوتد محصول دارویی دیگری است که در کاهش علائم افسردگی و اضطراب، بهبود کیفیت خواب، کمک به سلامت پوست و مو، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی در زنان، کمک به درمان کمبود توجه و تمرکز موثر است.

گاز SF۶ جهت ایجاد تامپوناد (فشار) روی لایه های شبکیه در بیمارانی که جراحی شبکیه انجام داده اند، مورد استفاده قرار می گیرد و وایر نشانه گذاری سینه، جهت نشانه گذاری و تعیین دقیق تومور در حین جراحی های سرطان سینه بکار برده می شود.

محصول دیگرتراشه جدا سازی اسپرم، کاربردهای گستردهای در زمینه های مختلف مرتبط با باروری و درمانهای ناباروری دارد و فرآورده پروبیوتیک انترولاکت، به درمان اسهال حاد عفونی و کمک به مشکلات گوارش ناشی از مصرف آنتیبیوتیک کمک می کند.

دستیار پزشک هوش مصنوعی، تشخیص اولیه بر اساس علایم بیمار و غربالگری و ارجاع بیماران با قابلیت استفاده در نظام ارجاع و پزشک خانواده برای افزایش دقت و کاهش هزینه های نظام سلامت از ویژگی های این محصول است.

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور حضور حسین افشین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، استاندار تهران، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد و در پایان با اهدای لوح تقدیر از شرکت های برتر تقدیر شد و از کتاب مدیر شریف زندگینامه دکتر سهراب پور رئیس بنیاد ملی نخبگان و مشاور عالی معاون علمی ریاست جمهوری رونمایی شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه