معاون رییس جمهور:

شهر نخبگان در کنار پارک فناوری پردیس احداث می‌شود

جامعه

75742
شهر نخبگان در کنار پارک فناوری پردیس احداث می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: با هدف ارتقای بنیه علمی، شهر نخبگان با همکاری وزارت راه و شهر سازی در کنار پارک فناوری شهرستان پردیس احداث می شود.

به گزارش گروه اجتماعی  ایران آنلاین، حسین افشین روز دوشنبه درحاشیه برگزاری بیست و دومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس به خبرنگاران گفت: شهر نخبگانی در کنار پارک فناوری پردیس احداث خواهد شد تا با کم کردن فاصله منزل و محل کار افراد نوآور شاهد اتفاقات علمی خوبی باشیم.

وی ادامه داد: برای این اقدام مجوزهای لازم دریافت شده و زمین نیز به اندازه کافی موجود هست و ساخت شهرک نخبگانی تحولی بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افزود: پارک پردیس یک نمونه بسیار خوب در برند بین المللی است و تنها جایی است که طبق قانون جهش توانستیم سازمان توسعه‌ای ایجاد کنیم.

افشین گفت: سیاست دولت متمرکز بر حمایت‌گری و تسهیل‌گری برای حمایت از جوانان و شرکت‌های متوسط و بزرگ فناور است و این حمایتها صرفا مادی نیستند، بسیاری از حمایت‌ها مانند موارد قانونی و اداری نیاز به پول ندارند.

وی ادامه داد:، بسیاری از حمایت‌ها مانند موارد قانونی و اداری نیاز به پول ندارند که می توانیم آنها را تسهیل و حل کنیم.

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به نحوه حمایت از ایده پردازان، بیان کرد: مراکز رشد در تمامی استانها زیرنظر اساتید دانشگاه ایجاد شده است و ایده پردازان با مراجعه به این مراکز می توانند ایده های خود را از حالت صفر به حالت رشد برسانند وآن را توسعه بدهند.

افشین گفت: درایران ۱۷ میلیون فارغ التحصیل و ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم ولی باید قبول کنیم که این ظرفیت‌ها کافی نیستند باید هر روز سریعتر از قبل و به روز باشیم و باید ببینیم جای ما در این رقابت کجا است.

وی ادامه داد: معاونت علمی برای حمایت از اکوسیستم علمی کشور در پارک فناوری پردیس با ۲۰ سال تجربه علمی و۵۰۰ هکتار مساحت و اکو سیستم علمی که می تواند به قطب نوآوری کشور و منطقه تبدیل شود برای حمایت از این مجموعه حضور داریم.

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهور خاطر نشان کرد: به حمایت، سرمایه‌گذاری و همکاری بیشتر نیاز داریم که بتوانیم با دنیا رقابت کنیم و از هر حرکتی برای نوآوری و خلق ثروت اتفاق بیفتد حمایت کنیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه