زمان برکزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در یزد اعلام شد

استان‌ها

75851
زمان برکزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در یزد اعلام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: هشتم آبان ماه امسال، اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری های آسیا (ACD) به میزبانی این شهر جهانی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، سید محمد رستگاری روز چهارشنبه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری «اجلاس وزرای گردشگری کشور های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری های آسیا» در یرد اظهار داشت: این اجلاس یک رویداد بین المللی مهم با هدف تقویت همکاری در زمینه گردشگری در سراسر آسیا است که آبان ماه به میزبانی شهر یزد برگزار می شود.

وی افزود: ارتقای هم‌گرایی بین کشورهای آسیایی، ارتقای نقش آسیا برای تاثیرگذاری در معادلات جهانی، گسترش بازار تجاری و مالی در سر تا سر دنیا و تبدیل آسیا به یک شرکت توانمند برای تعامل دیگر نقاط جهان از اهداف مهم مجمع گفت‌وگوی همکاری های آسیا (ACD) است.

رستگاری ادامه داد: این اجلاس بستری مناسب برای وزرا و فعالان و ذینفعان حوزه گردشگری است تا در مورد استراتژی‌های گردشگری پایدار، تبادل فرهنگی و توسعه اقتصادی بحث و تبادل نظر کنند.

یزد در سال ۲۰۲۴ به عنوان پایتخت گردشگری کشور های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری های آسیا (ACD) انتخاب شد و بهمن ماه سال گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری تهران لوح پایتختی از سوی دبیرکل این مجمع به استاندار یزد داده شد.

ایده اصلی تأسیس یک اتحادیه آسیایی (مجمع گفت‌وگو همکاری های آسیایی) توسط نخست وزیر تایلند ارائه شد. اعضا اصلی این سازمان کویت، پاکستان، هند، بحرین، سری لانکا، ترکیه، اندونزی، تایلند، چین و ژاپن هستند که گاهی هم ۹ کشور اعظم ACD نامیده می‌شوند. این سازمان با ۱۸ عضو تأسیس شد و امروز ۳۵ کشور در آن عضو هستند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها