ایران خواهان مجازات مرتکبین حمله به استقبال‌کنندگان زائران کربلا در افعانستان است

سیاست

75882
ایران خواهان مجازات مرتکبین حمله به استقبال‌کنندگان زائران کربلا در افعانستان است

سفارت ایران در کابل ضمن محکومیت شهادت مظلومانه شیعیان دایکندی افغانستان در حمله تروریستی داعش به مستقبلین زائران کربلا، خواستار مجازات مرتکبین این فاجعه بزرگ شد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل پایتخت کشور افغانستان، در پیامی که در حساب رسمی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، با اشاره به حمله تروریستی روز پنجشنبه به استقبال کنندگان از زائران کربلا در مرز ایالت غور و دایکندی، اظهار داشت: شهادت مظلومانه جمعی از شیعیان دایکندی افغانستان توسط گروه تروریستی سفاک داعش را شدیداً محکوم نموده، برای شهدا علو درجات و برای بازماندگان صبر الهی مسئلت دارد.

در این پیام همچنین آمده است: جمهوری اسلامی ایران خواهان مجازات مرتکبین این فاجعه بزرگ است و آمادگی خود را در این زمینه اعلام می دارد.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در پیامی حمله تروریستی داعش به استقبال‌کنندگان از زائران کربلا را محکوم کرد.

گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی در پیام رسان تلگرام مسئولیت حمله مسلحانه به غیرنظامیان دایکندی در استان غور را بر عهده گرفت و مدعی شد که در این حمله ۱۵ نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گروه تروریستی داعش گفته است که این حمله را روز پنجشنبه در روستای قاریودال بین منطقه دایکندی و غور در مرکز افغانستان انجام داده است.

پیش تر منابع خبری گزارش داده بودند که در حمله افراد مسلح ناشناس به غیرنظامیان ولایت دایکندی در استان غور ۱۴ تن جان باختند و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

این منابع در دایکندی گفتند که گروهی از ساکنان شهرستان سنگ‌تخت و بندر این ولایت که به استقبال زائران کربلا می‌رفتند، در مناطق مرزی با استان غور هدف حمله تروریست‌های مسلح قرار گرفتند و دست‌کم ۱۴ نفر به شهادت رسیدند.

به گفته این منابع، شهدای این رویداد اهل شهرستان سنگ‌تخت و بندر دایکندی هستند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست