فعالیت شوراها ۷ ساله می‌شود

جامعه

75923
فعالیت شوراها 7 ساله می‌شود

رئیس شورای عالی استان‌ ها گفت: طرح ۷ ساله شدن فعالیت دوره ششم شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شورای عالی استان‌ها تصویب شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، موسی الرضا حاجی بگلو اظهار داشت: طرح هفت ساله شدن شورای ششم در راه مجلس است؛ طرح ۲ فوریتی هفت ساله‌ شدن دوره ششم شوراهای اسلامی به مجلس ارسال می‌ شود.

 رئیس شورای عالی استان های کشور افزود: طرح هفت ساله‌ شدن دوره ششم شوراهای اسلامی که پیش از این طرح در شوراهای اسلامی استان‌ های خراسان رضوی و سمنان تصویب شده است، به صورت ۲ فوریتی به مجلس ارسال می‌ شود.

حاجی بگلو افزود: این طرح پیشنهادی با توجه به اصلاح ماده ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری و با هدف کاهش هزینه ها و پیشگیری از اتلاف وقت انجام شده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد دادم، در صورتیکه طرح هفت ساله شدن دوره ششم شوراها قطعی شود و در مجلس شورای اسلامی رای بیاورد، شهرداران و دهیاران برای این که دوباره شهردار و دهیار بمانند باید رای اعتماد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دریافت کنند.

 رئیس شورای عالی استان های کشور گفت: در جلسه ای با حضور رییس جمهور مقرر شد، رییس شورای عالی استان‌ ها به نمایندگی از شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان مشاور و دستیار رییس جمهور در هیات دولت حضور پیدا کند، تا در زمینه بسیاری از مصوبات هیات وزیران و هیات دولت در حوزه مدیریت شهری و روستایی اتفاقات خوبی رخ دهد.

حاجی بگلو رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی در انتخابات هیات رییسه شورای عالی استان‌ های کشور روز سه‌ شنبه با اخذ ۴۰ رای به عنوان رییس جدید این شورا انتخاب شد. پیش از این شهرام دبیری؛ رییس شورای عالی استان ها بود که به تازگی به سمت معاون امور مجلس رییس‌ جمهور منصوب شده است.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه