رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خبر داد

گردآوری خاطرات یاران امام خمینی(ره) در قالب تاریخ شفاهی/ تولید مستند برای پاسخگویی به شبهات درباره امام خمینی (ره)

فرهنگ

76050
گردآوری خاطرات یاران امام خمینی(ره) در قالب تاریخ شفاهی/ تولید مستند برای پاسخگویی به شبهات درباره امام خمینی (ره)

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با اشاره به زیربنای تاسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در ۱۷ شهریور سال ۱۳۶۷ اظهار داشت: صدها هزار سند مربوط به نهاد رهبری و حاکمیت نظام در اختیار موسسه است و آنچه قابل انتشار بوده به چاپ رسیده که اصلی‌ترین آن صحیفه امام (ره) بوده است.

به گزارش ایران آنلاین، حجت‌الاسلام علی کمساری  امروز در نشست خبری که به مناسبت سی و ششمین سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) برگزار شد، گفت: هم اکنون ما به سمت گردآوری خاطرات یاران امام در قالب تاریخ شفاهی رفتیم و افزون بر ۱۵ هزار ساعت نوار و فیلم از حیث تاریخ شفاهی و انتشار ۵۰ جلد مجموعه کتاب‌های حضرت امام (ره)، کتاب‌های مختلف و اسناد مبارزاتی هم در کنار این اسناد در اختیار موسسه است.

حجت‌الاسلام علی کمساری افزود: از ۳ سال پیش جوانگرایی سرلوحه برنامه های اجرایی در  موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) قرار گرفت چون نسل جوان امام را ندیده اند و خیلی مهم است که ما بتوانیم یک تصویر درست، سانسور نشده و غیر کاریکاتوری از امام ارائه کنیم.  تاکنون موفق شدیم به غیر از آثار امام (ره)، بیش از یکهزارو ۲۰۰ عنوان کتاب درباره امام راحل و آثار تحلیلی، توصیفی و خاطرات از ایشان و همچنین تاریخ شفاهی منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه تئاتر جزو هنرهایی است که وقتی ارتباط با آن برقرار شد فراموش نمی‌شود، تصریح کرد: بعد از رحلت امام، تئاتر فاخری درباره ایشان ساخته نشده است. اما با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنا داریم در بهمن ماه تئاتری با عنوان «امام مردم» را به مدت یک ماه در تالار وحدت روی صحنه ببریم. نویسنده و کارگردان این تئاتر، «علیرضا محمدی» است که پیشتر نمایش عاشورایی سنگ صبور را به روی صحنه برده است. اجرای این تئاتر با ۱۳۰ بازیگر همراه خواهد بود و هر شب اجرای زنده خواهیم داشت.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه مستند‌های متعددی را در دست تولید داریم، افزود: سال گذشته بابت شبهه ایجاد شده درباره آغازگری جنگ هشت ساله ایران و عراق مستند «دلیل آفتاب» ساخته شد. این مستند اکران‌های خصوصی داشت و امسال در حال مذاکره برای پخش آن از تلویزیون هستیم. این مستند بدون موضع‌گیری و جانب‌داری احساسی به این شبهه پاسخ می‌دهد که آیا آغازگر جنگ آن‌گونه که نهاد‌های بین‌المللی گفتند با صدام بوده، یا اخیراً بنا به صحبت‌های اخیری که گفته می‌شود بابت تصمیم اشتباه امام خمینی (ره) بوده است.

حجت‌الاسلام علی کمساری خاطرنشان کرد: فردا دوشنبه ۲۶ شهریور به مناسبت سی و ششمین سالگرد موسسه با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر علوم و معاون حقوقی رئیس جمهوری از سه سایت رونمایی خواهد شد که شامل نسخه جدید پرتال امام خمینی، سایت پاسخگویی به شبهات و نرم‌افزار هوشمندسازی آرشیو است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ