انتصاب رئیس‌کل جدید سازمان توسعه تجارت ایران

اقتصاد

76131
انتصاب رئیس‌کل جدید سازمان توسعه تجارت ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «محمدعلی دهقان دهنوی» رئیس اسبق سازمان بورس را به‌عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران منصوب کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، در حکمی از سوی «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمدعلی دهقان دهنوی» به‌عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران منصوب شد.

در بخشی از حکم وزیر صمت آمده است: «نظر به مراتب شایستگی، تعهد، دانش و تجربه ارزشمند جنابعالی به‌موجب این حکم به‌سمت معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران منصوب می‌شوید.

با توجه به اینکه در شرایط کنونی که کشور بیش از هر زمان دیگر به توسعه تجارت، کاهش هزینه‌های مبادله و روان‌سازی امور نیاز دارد، نکات زیر مورد تاکید است:

- روان‌سازی فرآیندها و حذف تشریفات و مقررات زائد در امور صادرات و واردات

- توسعه همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه با دیگر کشورها

- حمایت از توسعه بنگاه‌های تجاری و افزایش توانمندی آنها به‌منظور حضور فعال در بازارهای جهانی

- تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی

گفتنی است، دهقان دهنوی، دارای مدرک تحصیلی دکتری اقتصاد صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس است و پیش از این در مسئولیت‌هایی همچون معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت داشته است.

سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان یکی از دستگاه‌های مهم در حوزه اقتصاد است که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی حوزه تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی و واردات را بر عهده دارد.

پیش از این «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت بود.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد