بازتاب نشست خبری دکتر پزشکیان در رسانه‌های ژاپن

سیاست

76190
بازتاب نشست خبری دکتر پزشکیان در رسانه‌های ژاپن

تارنمای شبکه رادیو و تلویزیونی ملی ژاپن «ان‌اچ‌کی» (NHK) نخستین کنفرانس خبری دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران را در صدر اخبار بامدادی امروز (سه‌شنبه)، بازتاب داد؛ این رویداد همچنین در رسانه‌های دیگر این کشور از جمله «ژاپن تودی» و «ژاپن تایمز» بازتاب یافت.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، ان‌اچ‌کی در بازتاب این خبر تیتر زد: رئیس جمهوری ایران از آمریکا خواست تا پیش از هرگونه مذاکرات مستقیم با تهران به خصومت (با ایران) پایان دهد.

تارنمای این شبکه خبری ملی ژاپن در ادامه نوشت: پزشکیان روز دوشنبه (روز گذشته) نخستین کنفرانس خبری خود را پس از عهده دار شدن سمت ریاست جمهوری ایران، برگزار کرد.

تارنمای ان‌اچ‌کی در ادامه نوشت: پزشکیان در پاسخ به پرسشی در باره احتمال گفت و گوی مستقیم با رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که آمریکایی های باید نخست نشان دهند که هیچگونه خصومتی با ایران ندارند. ایران هیچگونه خصومتی با آمریکا نداشته اما این ایالات متحده است که تمامی راه ها را بسته است.

تارنمای این رسانه ملی ژاپن که قدمت آن نزدیک به قرن می رسد در ادامه بازتاب سخنان رئیس جمهوری ایران نوشت: پزشکیان بر آمادگی برای بهبود روابط با کشورهای غربی تاکید کرد.

ان اچ کی در ادامه نوشت: پزشکیان گفت که وی به قطعیت می تواند بگوید از زمانی که وی عهده دار این سمت شده است، ایران چیزی (تسلیحات) به روسیه ارائه نکرده است که دلیلی برای تحریم کشورهای غربی علیه کشورش باشد؛ اما این درحالی است که آمریکا و کشورهای اروپایی اوایل ماه جاری میلادی با متهم کردن ایران به تامین موشک های بالستیک به روسیه، تحریم های جدیدی علیه تهران اعمال کردند.


رسانه ژاپنی «ژاپن تودی» مستقر در توکیو نیز به بازتاب کنفرانس خبری روز گذشته دکتر مسعود پزشکیان پرداخت و در تیتری نوشت: رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که تهران خواهان مذاکره در مورد برنامه اتمی خود است.


ژاپن تایمز روزنامه ژاپنی که در سال ۱۸۹۷ در توکیو تاسیس شده است، از دیگر رسانه‌های معتبر ژاپنی است که به بازتاب نخستین کنفرانس خبری رئیس جمهوری ایران اقدام کرد و تیتر زد: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را خلع سلاح کنید.

تارنمای این نشریه پرقدمت ژاپنی در بازتاب این کنفرانس خبری نوشت: پزشکیان بر حق ایران برای ادامه برنامه موشکی خود که انتقاد غرب را موجب شده است، به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر دشمن سرسخت خود اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، تاکید کرد.

ژاپن تایمز به نقل از رئیس جمهوری ایران در این نشست خبری نوشت: آنها (غرب) می‌گویند ما نباید موشک داشته باشیم، بسیار خب، اما شما باید نخست اسرائیل را خلع سلاح کنید، آنها (رژیم صهیونیستی) می توانند بر روی ما و یا مکان دیگری که خواستند مانند غزه بمب بیاندازند.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست خبری دکتر پزشکیان رئیس جمهوری ایران عصر دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران برگزار شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست