سفیر روسیه: فرانسه، آمریکا و انگلیس شورای امنیت را فلج کرده اند

بین‌الملل

76196
سفیر روسیه: فرانسه، آمریکا و انگلیس شورای امنیت را فلج کرده اند

آندری کِلین، سفیر روسیه در لندن امروز به خبرگزاری تاس گفت: در حال حاضر فعالیت شورای امنیت سازمان ملل به دلیل اقدام های انگلیس، آمریکا و فرانسه فلج شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، وی افزود: در حال حاضر یک تقابل جدی (در سازمان ملل) وجود دارد. شورای امنیت فلج شده است. در یک طرف روسیه و در طرف دیگر فرانسه، آمریکا و انگلیس به عنوان اعضای دائمی قرار دارند. گاهی اوقات و البته نه همیشه با چین هم نظر هستیم. چین سیاست خاص خود را دارد. با این حال در یک سمت قرار داریم.

کلین ادامه داد: به همین دلیل است که خواهان برخی اصلاحات در سازمان ملل و اضافه شدن نمایندگان آفریقا و آمریکای لاتین (به شورای امنیت) هستیم.

این دیپلمات افزود که سازمان ملل "نمی تواند به همه درگیری های جهان رسیدگی کند. " به گفته وی، برای حل و فصل مسائل محلی باید سازمان های موثر منطقه ای ایجاد شود.

سفیر روسیه در انگلیس با اشاره به اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) گفت: ما سعی کردیم سازمان امنیت و همکاری اروپا را تبدیل به یک سازمان منطقه ای کنیم. در بدو امر این سازمان در زمینه (حل و فصل) درگیری ها فعالیت می کرد. اما متأسفانه غرب آن را به یک ابزار حقوق بشری تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد که سازمان مذکور دیگر نمی تواند در حل و فصل درگیری های اروپا نقشی ایفا کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل