نجار در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» پاسخ داد؛

هدف رژیم صهیونیستی از عملیات انفجار پیجرها در لبنان چه بود؟ / دست و پا زدن‌های اسرائیل برای جلوگیری از بحران

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

بین‌الملل

76253
هدف رژیم صهیونیستی از عملیات انفجار پیجرها در لبنان چه بود؟ / دست و پا زدن‌های اسرائیل برای جلوگیری از بحران

کارشناس مسائل منطقه گفت: تنها خاصیتی که اقدام رژیم صهیونستی با انفجار پیجرها در لبنان داشت، به تعویق انداختن و زمان خریدن است وگرنه مقامات رژیم صهیونیستی نیز آگاه هستند که عملیات‌ها علیه این رژیم تداوم خواهد داشت و نیروهای مقاومت تا زمان قطع حملات رژیم صهیونیستی در غزه به اقدامات خود علیه این رژیم ادامه خواهند داد.

عماد نجار کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با ایران آنلاین ضمن اشاره به حادثه بزرگ امنیتی لبنان که روز گذشته رخ داد، اظهار کرد: معمولا یکی از کلماتی که در بعد نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد اقدام پیش‌دستانه یا پیشگیرانه است، اقدام پیشگیرانه به معنی انجام عملیاتی پیش از انجام عملیات بزرگی علیه طرف مقابل است. رژیم صهیونیستی نیز آگاه شده بود که مقاومت اسلامی منطقه برنامه‌هایی دارد و این برنامه‌ها در شرایط بحرانی رژیم صهیونیستی می‌توانست ضربه بسیار محکمی برای این رژیم باشد و حتی منجر به نابودی کابینه هم بشود.

نجار افزود: رژیم صهیونیستی در حال حاضر، در شرایط بد روانی جامعه صهیونیستی به سر می‌برد و منتظر پاسخ جمهوری اسلامی ایران برای خون‌خواهی شهید اسماعیل هنیه است و علاوه بر اینکه در جبهه غربی خود در غزه علیه مردم یعنی زنان و کودکان و بی دفاع و غیر مسلح جنایت و کشتار می‌کند، در جبهه شمالی هم با حزب‌الله لبنان درگیر است و این درگیری‌ها منجر به تخلیه ده‌ها شهرک صهیونیست نشین شده که ساکنین آن اعلام کرده‌اند دیگر حاضر نیستند به آنجا برگردند.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی با بحران جبهه جدید شرقی خود درگیر است، جبهه‌ای که نشان از بصیرت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ دارد، مبنی بر اینکه فرمودند کرانه باختری باید تسلیح شود و ما هم اکنون در حال مشاهده حاصل این اقدام بعد از ۹ سال هستیم و کرانه باختری هم‌اکنون به‌عنوان یکی از قطب‌ها و یکی از جبهه‌های نظامی و مسلح علیه اشغالگران سرزمین خود مبارزه می‌کند و جبهه جنوبی که همان یمن است به‌طور خیلی مقتدرانه و سلحشورانه علیه رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند.

مقاومت اسلامی توانسته تل آویو را به یک هدف دم دستی تبدیل کند

کارشناس مسائل منطقه افزود: یمن علاوه بر اینکه دریای سرخ را بر روی تمامی کشتی‌هایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند بسته و آنها را هدف قرار می‌دهد، به سرزمین‌های اشغالی حملات موشکی و راکتی می‌کند و در آخرین اقدام خود با یک موشک بسیار مدرن و پیشرفته قلب تل آویو را هدف قرار داده یعنی مقاومت اسلامی توانسته تل آویو را به یک هدف دم دستی تبدیل کند که هر لحظه اراده کند می‌توانند آن را به راحتی هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه نیروهای یمنی در سوریه قصد دارند به منظور آزادی منطقه جولان اشغالی از دست اشغالگران عملیات آزادسازی آغاز کنند، گفت: در چنین شرایطی و با وجود بحرانی که رژیم صهیونیستی را فرا گرفته و این رژیم می‌داند هم‌پیمانان و حامیانش از امریکا گرفته تا اروپا و حتی برخی از هم پیمانان و حامیان منطقه‌ای نمی‌توانند اقدامی جز حمایت تسلیحاتی و اقتصادی برای رژیم داشته باشند و حتی آنها هم با تمام تجهیزات پیشرفته خود نتوانستند جلوی حملات موشکی و راکتی علیه اسرائیل را بگیرند و تکنولوژی این موشک‌ها و همچنین تدابیر نظامی توانست خاک و سرزمین این رژیم را در نقاط مختلف هدف قرار دهد، بنابر این مجبور شدند با هک پیجرهای نیروهای لبنان دست به عملیاتی علیه این منطقه بزنند که منجر به شهید تنی چند از مبارزین و همرزمان ما در لبنان شد.

تنها خاصیت این اقدام پیشگیرانه، به تعویق انداختن و زمان خریدن است

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: تنها خاصیت این اقدام پیشگیرانه، به تعویق انداختن و زمان خریدن است وگرنه مقامات رژیم صهیونیستی نیز آگاه هستند که عملیات‌ها علیه این رژیم تداوم خواهد داشت و نیروهای مقاومت تا زمان قطع حملات رژیم صهیونیستی در غزه به اقدامات خود علیه این رژیم ادامه خواهند داد و حتی پس از آن هم، مقاومت اسلامی برای آزادسازی سرزمین‌های فلسطین از دست اشغالگران مبارزه خواهند کرد.

نجار همچنین با اشاره به مجروح شدن سفیر ایران در لبنان در پی این حادثه عنوان کرد: ما همواره در انتقام‌گیری و پاسخ دادن به اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی ایران در مواقعی که منافع ما را هدف قرار داده‌اند، پایبند هستیم، در این موضوع هم حتما انتقام گرفته خواهد شد اما اینکه اینن موضوع چه زمانی رسانه‌ای شود مشخص نیست.

به گزارش ایران آنلاین، رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد. حزب الله لبنان روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند». ‌

منابع خبری گزارش دادند که درپی این جنایت ۱۱ نفر در لبنان شهید و چهار هزار نفر دیگر زخمی شدند. وزیر بهداشت لبنان صبح امروز چهارشنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که هم اکنون حدود ۳ هزار مجروح در بیمارستان های لبنان هستند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل