نیاز اورژنس کشور به ۴ هزار آمبولانس و ۶ هزار تکنسین جدید

جامعه

76287
نیاز  اورژنس کشور به ۴ هزار آمبولانس و ۶ هزار تکنسین جدید

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس نیازمند ۴ هزار دستگاه آمبولانس و استخدام ۶ هزار تکنسین جدید برای ارائه به موقع خدمات درمانی به مردم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، جعفر میعادفر اورژانس را یک نهاد حاکمیتی و هزینه بر دانست و گفت: از آنجا که خدمات اورژانس سبب افزایش اعتماد اجتماعی در بین آحاد جامعه شده است، تقویت ناوگان آن رضایت عمومی را ارتقا می‌دهد.

وی با بیان اینکه اورژانس در پیشانی حوزه سلامت قرار دارد، افزود: خدمات اورژانس در شرایط اضطرار و رایگان ارائه می‌شود و تاخیر در ارائه خدمت آن قابل جبران نیست.

میعادفر خواستار اولویت بخشی به اورژانس در برنامه های وزارت بهداشت شد و افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور نیز سابقه حضور در این وزارتخانه دارد، به نظر می‌رسد شناخت کافی از نیازهای این بخش دارد.

وی بزرگترین چالش اورژانس را فرسوده بودن ناوگان آن و کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: سه هزار آمبولانس فرسوده در کشور داریم که باید نوسازی شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور به توسعه مناسب اورژانس هوایی در سال های اخیر اشاره و افزود: ۵۴ پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است که دو پایگاه دارای هواپیمای بال ثابت و ۵۲ پایگاه دارای بالگرد اورژانس است.

میعادفر با یادآوری اینکه اورژانس هوایی در دنیا بسیار گران قیمت است، خاطر نشان کرد: در بودجه سالانه، ردیف بودجه مشخصی برای اورژانس هوایی نداریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: به حدود ۴ هزار آمبولانس و ۶ هزار نیروی انسانی در اورژانس نیاز داریم که رفع آن نیازمند همکاری تمام بخش‌های دولت است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه