خبرنگاران اهداف دفاع مقدس را به نحو احسن به جوانان القا کنند

استان‌ها

76289
خبرنگاران اهداف دفاع مقدس را به نحو احسن به جوانان القا کنند

فرماندهی ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی گفت: انعکاس خبر واقعی و به موقع خبرنگاران از بمب و موشکی قوی‌تر است و تاثیر زیادی در جامعه و جوانان امروز دارد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری فرماندهی ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی، روز چهارشنبه ۲۸ شهریور در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: رژه سراسری امسال به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

امیر شاطری با اشاره به نقش پررنگ رسانه در شناساندن اهداف و آرمان‌های دفاع مقدس است، گفت: یک جامعه سالم و پویا برای رسیدن به شکوفایی باید دارای اصحاب رسانه‌ای با توانمندی بالا داشته باشد که اولین رسالتشان تدوین دستاوردهای علمی، اقتصادی، فرهنگی سیاسی و... را به نسل جوان القا کنند.

فرماندهی ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی، با بیان اینکه رسالت خبرنگاران بیان دستاوردهای دفاع مقدس و انعکاس آن است، تصریح کرد: یکی از وظایف اصحاب رسانه رسالت تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است و آنچه که برای ما مایه افتخار و مسرت است، مبارزه و دفاع با دستان خالی و بازوان توانمند غیورمردان این سرزمین بوده است که درمقابل ابرقدرت‌های جهان ایستادیم و امروزه این ایستادگی را با قلم توانا و به موقع خبرنگاران همانند بمب و موشکی قوی‌تر می‌تواند علیه دشمن عمل کند. 

وی با اشاره به متحد شدن ابرقدرت‌های جهان با صدام حسین برای فروپاشی و نابودسازی نهال نوپای انقلاب، اظهار کرد: صدام تصمیم داشت که بعد اینکه کار ایران را تمام کند، به کویت حمله کرده و آن‌جا را هم به دلیل طمع بی‌اندازه خود تصاحب کرده و ۳۰ درصد نفت جهان را از آن خود داشته باشد که این مسئله نشان‌دهنده شخصیت منفور او یعنی عقده و خودبزرگ‌بینی در نهاد او بوده است.

امیر شاطری ادامه داد: ایران با وحدت، ایمان، اعتقاد و با توکل، همچنین توسل یا ولایت‌مداری که از دو گزینه فرمان‌بری و فرمانبرداری توانست که در مقابل این زیاده‌خواهی صدام ایستاد و پیروز شد و جنگ تحمیلی دفاع مقدس یکی از سخت‌ترین جنگ‌هایی بوده است که در این قرن صورت گرفته است و به اعتقاد کارشناسان امریکایی گویی جنگ جهانی سوم رخ داده است.

فرماندهی ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو هفته دفاع مقدس بیان کرد: اولین رسالت و برنامه ما در آغاز هفته دفاع مقدس برگزاری رژه دفاع مقدس همزمان در سراسر کشور و نمایش اقتدار ایران به جهانیان است.

وی ادامه داد: ما از هفته دفاع مقدس باید درس بگیریم و اهداف اصلی هفته دفاع مقدس فهمیدن و دنبال‎ کردن آموزه‌های اصلی دفاع مقدس و تجدید پیمان با امام راحل و مقام معظم رهبری است که تشان دهد، نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران هنوز به آرمان‌های انقلاب پایبند است.

وی در خصوص دومین هدف و رسالت مراسمات هفته دفاع مقدس بیان کرد: در هفته دفاع مقدس نیروهای مسلح یکی دیگر از اهداف که در جهت آن فعالیت کند، انتقال آموزه‌های دفاع مقدس در نمایشگاه دفاع مقدس است که از جمله فعالیت‌های نمایشگاه برگزاری غرفه‌های تحلیلی، تبیینی، آموزشی با تاثیرگذاری مطلوب بر جامعه‌ امروز از جمله آشنایی نسل جوان با این موضوع است و ما اگر نسل جوان را آگاه نکنیم گویی کار ما در دستیابی به اهداف انقلاب و دفاع مقدس، ناقص اجرا شده است که از نکات مهم که توجه باید شود در این زمینه وحدت و همبستگی ما برای مقابله با دشمنان است و نسل جوان با اجراسازی این برنامه‌ها مفهوم وحدت را به نوعی از جوانان دیروز یعنی شهدا، رزمندگان یاد می‌گیرند.

امیر شاطری از برگزاری مسابقات فنی حرفه‌ای میان ۱۴۷ کارکنان در ایام خبر داد و افزود:  در وضعیت کنونی جوانانی که به محیط سربازی می‌آید باید یک مهارت را دارا باشند و به مناسبت هفته دفاع مقدس از ۱۴۷ کارکنان وظیفه در بیست رشته رقابت صورت می‌گیرد که این مسابقات با همکاری کل نیروهای مسلح قرار است، برگزار شود و مجتمع مهارت‌آموزی با همکاری فنی حرفه ای استان در ۱۷ رشته به سربازانی که دوران خدمت خود را در این ارگان می‌گذرانند، آموزش داده و به آنان مدرک معتبر فنی حرفه‌ای اعتا می‌شود.

فرماندهی ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی در خصوص حضور افغان‌ خاطر نشان کرد: ما در مرزهای خراسان جنوبی دارای ۲ تیپ قوی با تجهیزات کامل و به روز داریم، اما مسئله‌ای که مایه نگرانی است حضور و ورود بی‌رویه افغان‌ها در ایران است و این تردد زیاد آن‌ها موجب تهدیدی برای امنیت داخلی کشور است و از سوی مسئولین بایستی فکری به حال این موضوع شود.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها