تداوم اشغال‌گری صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری

بین‌الملل

76329
تداوم اشغال‌گری صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری

درحالیکه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد سیصد و چهل و نهمین روز خود شده، اشغالگران صهیونیست همچنان به تجاوزات خود علیه این باریکه و کرانه باختری ادامه داده و برخی از منازل فلسطینیان را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، منابع خبری از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به محله «حرش السعاده» در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند. در جریان یورش نیروهای اشغالگر به مناطق مسکونی در جنین میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت فلسطین درگیری‌هایی رخ داد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، منابع محلی از درگیری مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک «قباطیه» در جنوب شهر جنین خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که صهیونیست‌ها منزلی را در این منطقه محاصره کردند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در این درگیری‌ها خبر دادند. برخی منابع نیز اعلام کردند که درجریان این درگیری‌ها چند فلسطینی به شهادت رسیدند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره نیز از یورش اشغالگران صهیونیست به خیابان «الکرکفه» در مرکز بیت لحم در جنوب کرانه باختری خبر داد.

اشغالگران همچنین به اردوگاه «العین» در شهر نابلس و شهرک «کفرقلیل» در شرق این شهر یورش بردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز همچنین به شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری یورش برده و سپس از آن عقب‌نشینی کردند.

نظامیان صهیونیست پس از حمله به به این شهر سه اسیر فلسطینی را که قبلا آزاد شده بودند، بار دیگر بازداشت کردند. در میان بازداشت‌شدگان  «جمال هندی» که ۲ هفته پیش پس از سپری کردن ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد، وجود دارد.

نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز یورش برده و تعدادی از فلسطینیان را بازداشت کردند.

در اردوگاه «شعفاط» واقع در شمال شهر قدس اشغالی نیز نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به این اردوگاه اقدام به بازداشت پنج فلسطینی کردند.

از سوی دیگر، نیروهای رژیم اشغالگر در ادامه ارتکاب جمایت‌های خود علیه نوار غزه، بامداد امروز بلوک ۳ در اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

درپی بمباران یک ساختمان مسکونی متعلق به خانواده «الداعور» در محله الصبره واقع در جنوب شهر غزه پنج تن شهید و شماری زخمی شدند.

در اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه نیز بر اثر حملات جنگنده‌های رژیم اشغالگر چهار تن شهید شدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی محله «الزیتون» در جنوب شرق شهر غزه را به شدت بمباران کرد.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در مناطق واقع میان «القراره و الزنه» در شرق خان یونس اقدام به تیراندازی گسترده علیه فلسطینیان کردند.

درنتیجه هدف قرار دادن منزل خانواده «بارود» در اردوگاه البریج در مرکز باریکه غزه ۳ شهروند فلسطینی شهید و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین منطقه الرمال و برخی مناطق دیگر در شهر غزه هدف بمباران جنگنده‌های رژیم اشغالگر قرار گرفتند.

در پی بمباران اطراف مسجد «الشوربجی» در اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه، چندین نفر شهید و زخمی شدند.

درنتیجه بمباران یک آپارتمان مسکونی در خیابان «الثلاثینی» واقع در شمال غزه نیز پنج غیرنظامی به شهادت رسیدند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رژیم صهیونیستی محاصره‌ای را که از سال‌ها قبل علیه این منطقه اعمال کرده بود، تشدید کرد، همچنین تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاده، تعداد بسیار محدود کامیون‌های سوخت وارد نوار غزه می‌شود و همانند سایر کمک‌های بشردوستانه جوابگوی نیازهای ساکنان نیست.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

با گذشت ۳۴۹ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل