در آیین معارفه مدیرعامل جدید ایرنا؛

وزیر فرهنگ: ایرنا رسانه وفاق ملی است/ فرصت گفت‌وگو را فراهم کنید + فیلم

فرهنگ

76484
وزیر فرهنگ: ایرنا رسانه وفاق ملی است/ فرصت گفت‌وگو را فراهم کنید + فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سه ساحت دولت-حاکمیت، دولت- ملت و ملت-ملت رسانه وفاق ملی است و باید فرصت گفت‌وگوی سازنده برای رفع ابهام‌ها، کاهش گسست‌ها و وفاق‌سازی را فراهم کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، سیدعباس صالحی در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که پیش از ظهر یکشنبه - اول مهر ۱۴۰۳- در سالن اجتماعات این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به شعار «وفاق ملی» گفت: آقای دکتر پزشکیان با طرح اصل «وفاق ملی» به درستی به حل مسأله توجه کرده و بر روی آن پافشاری می‌کنند. اگر بخواهیم ایران را نجات دهیم، باید ابرمسائل کشور را از مسیر هم‌افزایی گسترده حل کنیم. چون فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ایرنا در سه ساحت دولت-حاکمیت، دولت- ملت و ملت-ملت می‌تواند رسانه وفاق باشد، گفت: رسانه ایرنا باید رسانه وفاق دولت و حاکمیت باشد و دعواسازی نکند و در تنش‌ها ندمد. چنین رسانه‌ای با مجلس و قوه قضاییه و نهادهای نظامی و امنیتی چالش‌سازی نمی کند. ایرنا باید فرصت گفتگوی سازنده برای رفع ابهام‌ها را فراهم کند و خط اتصالی گفتگوی بین قوا باشد.

وی با بیان اینکه کاهش سرمایه اجتماعی برای یک نظام مردم‌سالار مخاطره‌آمیز است توضیح داد: اگر ما مشارکت و حضور مردم در صحنه ها و عرصه ها را از دست بدهیم خیلی چیزها را از دست داده‌ایم. ایرنا باید در حوزه وفاق دولت و ملت تلاش کند.

صالحی ایرنا را رسانه وفاق ملت-ملت دانست و گفت: ما شاهد گسست‌های بدی در فضای جامعه هستیم که می‌توان به گسست‌های قومی، مذهبی، سیاسی، نسلی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد. ایرنا باید تلاش کند این گسست‌ها را کاهش دهد و وفاق سازی کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ