جلوگیری از روند رشد کانون‌های گردوغبار در دستور کار سازمان محیط زیست

جامعه

76586
جلوگیری از روند رشد کانون‌های گردوغبار در دستور کار سازمان محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم جلوگیری از روند تبدیل شدن عرصه‌های تالابی کشور به کانون‌های گردوغبار تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، شینا انصاری ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهارکرد: حادثه معدن طبس حادثه تاسف برانگیزی بود و این واقعه تلخ را خدمت مردم شریف ایران و بازماندگان این حادثه تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: دکتر لاهیجان‌زاده فردی عملگرا و با دانش هستند همچنین اقدامات آقای ذوالجودی نیز شایسته تقدیر است اما اقدامات در محیط ‌‎زیست دریایی باید برپایه گفتمان دولت چهاردهم بر پایه توافق‌سازی در بدنه دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه باشد.

انصاری تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین سندبالادستی ما قانون برنامه هفتم توسعه است که مورد تاکید رییس جمهوری است علاوه بر این تقویت دیپلماسی آب برای حل شدن مشکلات تالاب‌های مرزی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه اقتصادی دریامحور حتما باید در استان‌های ساحلی پیگیری شود و انجام گیرد، گفت: استفاده از ظرفیت فناوری‌های نو برای پایش آلودگی‌های زیستگاه‌های دریایی و کنترل آلودگی ها مد نظر قرار خواهد گرفت.

انصاری در پایان یادآور شد: توجه به جانشین‌پروری در معاونت دریایی، استفاده از متخصصان و کارشناسان همچنین جلب مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت جوامع محلی و بومی از اهمیت بالایی برخوردار است.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه