رئیس سازمان غذا و دارو: ایران در زمینه تامین و تولید دارو در منطقه پیشرو است

جامعه

76593
رئیس سازمان غذا و دارو: ایران در زمینه تامین و تولید دارو در منطقه پیشرو است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اکنون شرایط تامین فراوردهای خونی حاصل از پلاسما در ایران نسبت به سایر کشورها مطلوب است و از لحاظ تامین داروها نیز پیشرو هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، سید حیدر محمدی روز دوشنبه در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: اساسنامه سازمان غذا و دارو سالهاست روی زمین مانده و بزودی برای طی مراحل قانونی به هیات دولت ارسال می شود؛ وزیر بهداشت مصمم است که این اساسنامه بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه به سرانجام برسد.

وی اظهار داشت: صنایع دارویی ما با حداقل امکانات نسبت به کشورهای همسایه که امکانات زیادی دارند، کارهای بزرگی انجام می دهند و این برای ما در سطح منطقه افتخار آمیز است.

معاون وزیر بهداشت به برگزاری نمایشگاه ایران فراما اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه ایران فارما توانمندی‌های صنایع دارویی کشورمان را به معرض دید عموم می گذارد و نوعی حس اقتدار ملی تداعی می کند که حاصل وفاق در زنجیره تامین و تولید دارویی است.

محمدی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم افتخارات صنعت داروسازی را به درستی به دنیا نشان دهیم، افزود: برگزاری نمایشگاه ایران فارما به معرفی دستاوردها این صنعت به دنیا کمک زیادی می کند.

وی گفت: در حوزه داروهای بیولوژیک در دنیا مطرح هستیم و امیدواریم در حوزه سلول بافت و ژن درمانی نیز بتوانیم کارهای ارزشمندی انجام دهیم .

وی با بیان اینکه روند تولیدات دارویی حساس و دارای سخت گیری های زیادی است، اظهار امیدواری کرد که رسانه ها نیز در انعکاس اخبار دارویی بتوانند ما را همراهی کنند.

تامین و توسعه صادرات دارو از اهداف مهم برنامه هفتم توسعه

رئیس سندیکای داروهای منابع انسانی نیز در این نشست گفت: باید شرایط تامین و توسعه صادرات دارو در راستای برنامه هفتم توسعه به انجام برسانیم و هدف گذاری و رسیدن به تراز تجاری مثبت با همکاری دولت، مجلس و شرکت ها ضروری است.

محمد عبده زاده با اشاره به شعار نمایشگاه ایران فارما با عنوان «همه بازیگران صنعت داروسازی زیر یک سقف»، تاکید کرد: صنعت داروسازی از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند و با توجه به توسعه و عمق دانش داروسازی بحث انتقال تجربیات با کشورهای دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فضای کسب و کار در داروخانه ها اشباع شده است و باید جوانان را به سمت صنایع داروسازی و آرایشی و بهداشتی سوق دهیم که این امر نیازمند آموزش است.

عبده زاده از رونمایی محصولات دارویی در نمایشگاه بین المللی ایران فارما خبر داد و گفت: شرکت هایی مانند هند و چین به صورت توانمند در این نمایشگاه حضور دارند و می توانیم به جذب سرمایه در صنعت داروسازی بپردازیم.

حضور ۳۲۳ شرکت خارجی داروسازی در ایران فارما

عضو سندیکای داروهای منابع انسانی نیز گفت: در نمایشگاه بین المللی ایران فارما که با حضور وزیر بهداشت ۱۱ مهرماه در مصلای امام خمینی افتتاح می شود، ۱۱ رویداد در حوزه صنعت داروسازی و صنایع وابسته و پنل‌های تخصصی و نشست های دانشجویی برپا می‌شود.

مهدی پیرصالحی ادامه داد: نشست‌هایی با نسل «زد» که آینده سازان داروسازی هستند، نیز در حاشیه این نمایشگاه بین المللی برپا می‌شود و همچنین به بحث های هوش مصنوعی، داروهای تخصصی، شرکت های دانش بنیان و غیره نیز پرداخته می‌شود.

وی با تاکید بر همکاری گروه دانشجویی با صنعت داروسازی، اظهار داشت: ۴۱۴ شرکت داخلی و ۳۲۳ شرکت و نماینده خارجی از ۲۵‌کشور در این نمایشگاه بین المللی ایران فارما حضور دارند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه