مهندس اوحدی در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس خبر داد:

تفاهم‌نامه مهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید در حوزه مسکن/ تلاش برای تسریع برگزاری کمیسیون‌های پزشکی جانبازان

فرهنگ

76615
تفاهم‌نامه مهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید در حوزه مسکن/ تلاش برای تسریع برگزاری کمیسیون‌های پزشکی جانبازان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت از امضای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه مسکن و همچنین تلاش برای تسریع در برگزاری کمیسیون‌های پزشکی جانبازان خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، روز دوشنبه، دوم مهرماه، با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسجد جامع خرمشهر واقع در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
 
مهندس سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم که به همت جمعیت ایثارگران دفاع مقدس برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، گفت: توفیق بزرگی است که در این ایام در بین شما ایثارگران عزیز حضور داریم و قدردان زحمات شما هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه در روایات دینی ما، امام جواد(ع) می‌فرمایند دیدار با برادران موجب صفای دل انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان با دوست، همرزم و برادر خود در جمعی می‌نشیند موجب صفای دل و روح او می‌شود و این احساس را ما در جمع شما ایثارگران عزیز داریم. شما در سخت‌ترین روزهایی که دشمن به فکر تجاوز به میهن ما بود، قد علم کردید و در پیچیده ترین شرایط مقابل دشمن ایستادید.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: باید عزت و حرمت ایثارگران در جامعه حفظ شود و مردم بدانند رزمندگان دفاع مقدس چه کارهای بزرگی انجام داده‌اند. یکی از خطرهای بزرگ برای جامعه، خطر تحریف است و دشمن با تمام امکانات به فکر تحریف عظمت، فداکاری و ایثار شهدا، آزادگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس است.
مهندس اوحدی با بیان اینکه خداوند به بنده توفیق خدمت به جامعه ایثارگری را در بنیاد شهید و امور ایثارگران داده است، افزود: امروز در وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین تفاهم‌نامه در خصوص تامین مسکن جامعه ایثارگری امضا شد که در طول تاریخ بنیاد شهید و امور ایثارگران، امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای سابقه نداشته است.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از هفته آینده سفرهای استانی ما آغاز می‌شود، تاکید کرد: عزت بنیاد شهید و امور ایثارگران به عزت خانواده شهدا و ایثارگران است.
 
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری غرامت جنگی ایثارگران، اظهار کرد: جایگاه موضوع غرامت و خسارت در معاونت حقوقی وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است اما ما نباید موضوع را رها کنیم و بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه صیانت از جامعه ایثارگری را دارد.
 
مهندس اوحدی با تاکید بر اینکه ما وظایف خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران را پیگیری می‌کنیم، گفت: کمیسیون پزشکی امروز ۶۰ هزار متقاضی در لیست رسیدگی دارد و ما نیز تا جایی که بتوانیم با پزشکان معتمد در استان ها قرارداد می‌بندیم تا کمیسیون در استان‌ها برگزار شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ