تکذیب ساخت و ساز در دانشگاه تهران از سوی رئیس شورای شهر

جامعه

76643
تکذیب ساخت و ساز در دانشگاه تهران از سوی رئیس شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که ساخت و سازی در دانشگاه تهران انجام نشده است، گفت: تقاضا می‌کنم وقتی تذکری را در صحن شورا می‌دهیم حتما تحقیق کنیم؛ چرا که میکروفون شورا شخصی نیست و صدای شهر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا که امروز ۳ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد، با بیان اینکه روز ۵ مهر روز حصر آبادان است که بسیاری از دوستان این حادثه به یادماندنی را به یاد دارند، گفت: فرمان حضرت امام به شکستن حصر آبادان تاکید داشت که بر این اساس جاده‌ایکه منتهی به آبادان بود، شکسته شد و در خاطره‌ها بابی ماند.

رئیس شورا با یادآوری اینکه ۶ مهر روز جهانگردی است و کسانی که در شهرداری متولی مسائل گردشگری هستند تلاش خودشان را در این راستا انجام دهند، گفت: تعداد زیادی از عزیزانمان در معدن طبس جان باختند و حدود ۱۲ نفر هنوز سرنوشتان مشخص نیست. امیدواریم هر چه زودتر مسئله روشن و حل شود. باید مسائل امنیتی در معادل بهتر و دقیق‌تر در نظر بگیرد که دیگر این حادثه تکرار نشود.

چمران با اشاره به بمب‌باران در غزه، گفت: اسراییل جنگ جدیدی علیه لبنان آغاز کرده و نیروهای لبنان نیز مقابل آنها مقاومت می‌کنند اما همچنان کشتارهای مردمی ادامه دارد. متاسفانه استمرار ارسال صلاح‌های آمریکایی برای اسرائیل همچنان ادامه دارد. این بمب‌ها از سمت آمریکا اهدا شده تا مردم‌کشی استمرار داشته باشد. اسرائیل به صورت وحشیانه بعد از غزه به لبنان حمله می‌کند؛ تاکنون ۴۹۲ نفر در پی این حملات شهید شدند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

وی افزود: منطق اسرائیل این است که لبنانیان از غزه حمایت کردند و باید کشته شوند.ما از کشورهای مسلمان و عربی توقع داریم که وقتی یک کشور مسلمانی مورد حمله است، به کمک آنها بیایند و به جلسات اکتفا نکنند چرا که ارزش و تاثیر چندانی ندارد.

رئیس شورا با اشاره تجمع تاکسی‌داران برقی که تقاضای عمل شدن به وعده‌ها شده است، گفت: قیمت بالای تاکسی برقی (۱ میلیارد ۳۰۰ میلیون) رقمی نیست که ما هم بتوانیم تاکسی برقی بخریم. در این صورت باید به تاکسی‌داران تسهیلات بدهند و اما مهمترین تسهیلات ۴۵۰ میلیون است که وزارت نفت باید به آنها بپردازد. دوستان در وزارت نفت دلایلی دارند که اول باید پیمایش صورت بپذیرد اما دوستان ما نمی‌توانند این پول را بپردازد چرا که قسط و وام دارند.

چمران با بیان اینکه به تاکسی‌داران حق می‌دهیم، گفت: امیدواریم دوستان من در دولت و وزارت نفت تدابیری در نظر داشته باشند. شهرداری تهران نیز باید در این مورد تحرک بیشتری داشته باشد هر چند که شهرداری درخواست جلسه کردند. دست شورا و شهرداری نیست چرا که باید از بودجه بپردازند.

وی بیان کرد: ساخت وسازها در دانشگاه تهران بررسی کردم اما پاسخی دریافت نشده است. دوستی که صحبت کردیم اما خبری نداشتند و گفتند که ما اصلا نمی‌دانیم که برای چه دانشگاهی و در چه سایتی منتشر شده است. خواهش می‌کنم وقتی تذکری را می‌خواهیم بدهیم حتما تحقیق شود. میکروفون شورا شخصی نیست و صدای شهر است و ممکن است مشکلات فراوانی به وجود بیاید. با شهردار منطقه ۶ هم صحبت شد اما آنها هم خبر نداشتند. معاون فنی عمرانی منطقه و از دفتر دانشگاه تهران هم پیگیری شد اما آنها تکذیب شد و گفتند که‌ چنین اتفاقی رخ نداده است.

گسترش شورای مساجد باعث فعال شدن کارگاه‌های مساجد شده است

احمد علوی، رئیس کمیته شورای شهر در ادامه جلسه با بیان اینکه جا به جایی در مدیریت شهری امری طبیعی است و نکته‌ای که وجود دارد درخصوص پرسنل رسمی است که جابه جا می‌شوند، گفت: این افراد در دوره‌های مختلف نمی‌توانند حضور داشته باشند اما یک اتفاقی که افتاد این بود که موافقت یا مرخصی بدون حقوق همکاران رسمی شهرداری با کندی پیش می‌رود.

علوی افزود: سال گذشته در شورای تحویل اداری شهرداری تهران یک مصوبه‌ای مشخص شد که مجموعه‌ها می‌توانند که پرسنلی که رسمی است، به این مجموعه‌ها ماموریت داشته باشد و تسهیل شود اما در عمل این اتفاق رخ نداد. وقتی که استعلام صورت می‌گیرد سه یا چهار ماه زمان می‌برد که این زمان زیاد است.

وی با بیان اینکه تقویت شورای گسترش و سازمان مساجد یکی از اتفاقات خوب بود، افزود: ۱۲۰ مسجد تا به امروز در مصوبات بوده است. بسیاری از مساجدی که ۱۰ سال کارشان روی زمین مانده بود اما با این شورا کارگاه این مساجد فعال شده است.علوی بیان کرد: جایی که ما تدبیر می‌کنیم، نتیجه‌ آن را در شهر می‌بینیم. از معاونت مالی و دیگر همکاران تشکر می‌کنم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه جلسه با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک، گفت: آقای پزشکیان بدون لکنت از فلسطین صحبت کردند و صدای غزه‌ای‌ها بودند. پایتخت جمهوری اسلامی مهد انقلاب اسلامی است و خرسندیم که نماینده ایران از مظلومان حمایت کرد.

لزوم نظارت دقیق بر نصب دکل‌های مخابراتی

زهرا شمس‌احسان عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا در ادامه گفت: شهروندان درخصوص نصب دکل‌های مخابراتی در تهران هستند گله‌مند هستند. برخی از این دکل‌ها بدون استاندارها نصب شده است. شهروندان بارها از پیامدهای احتمالی زیست محیطی و اجاره دادن شرکت‌های خصوصی به شرکت‌های مخابراتی اعتراض داشتند که باعث بروز اعتراض می‌شود.

وی افزود: بررسی و اصلاح این فرایند باید در دستور کا باشد اما آیا این روند با نظارت انجام می‌شود و آیا فرایندهای نظارتی درست اعمال می‌شود؟ از همین تریبون درخواست داریم تا گزارشی مستند از فرایند تایید و نصب دکل‌های مخابراتی به شورا ارائه دهند تا حقوق شهروندان صیانت شود.

حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورا با بیان اینکه مردانی که در عمق زمین با هزاران مشکل برای نان حلال تلاش کردند، شهید هستند، گفت: ضروری است تا کسانی که امکان کمک به این خانواده ها را دارند، اقدام کنند.

خزانه‌دار شورا با اشاره به پرداخت معوقات، بیان کرد: چند نامه از ایثارگران به دست ما رسیده است که سقف معوقات آنها رعایت نشده است. باید بگویم که این حقوق حق کارمندان است و اگر اشتباهی رخ داده رسیدگی شود که حق الناس ضایع نشود.


انتهای پیام/
منبع: فارس
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه