کنعانی: ایران حامی جدی همکاری‌های دسته‌جمعی در حوزه خلیج‌فارس است

سیاست

76725
کنعانی: ایران حامی جدی همکاری‌های دسته‌جمعی در حوزه خلیج‌فارس است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: ایران از حامیان جدی تقویت گفت‌وگوها و همکاری‌های دسته جمعی در حوزه خلیج فارس به منظور گسترش و تنوع مناسبات سازنده و همکاری‌های جمعی میان کشورهای منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و ۸ کشور حاشیه خلیج فارس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: دیدار با مقامات عالی و ارشد کشورهای حوزه خلیج فارس در برنامه کار رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار داشت.

وی ادامه داد: برخی از این دیدارها و گفتگوها انجام شده است و در ادامه نیز منطبق با برنامه ریزی های انجام شده و متناسب با زمان فشرده‌ای که در اختیار هیأت‌ها هست، برخی دیگر از ملاقات‌ها و گفتگوها ادامه پیدا خواهد کرد.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از برگزاری چنین نشستی در راستای تقویت و تحکیم همکاری‌های مشترک و دسته جمعی میان کشورهای حوزه خلیج فارس استقبال و حمایت می کند. برگزاری چنین نشستی مستلزم توافق همه کشورهای حوزه خلیج فارس و هماهنگی‌های لازم میان آنها است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حامیان جدی تقویت گفت‌وگوها و همکاری‌های دسته جمعی در حوزه خلیج فارس به منظور گسترش و تنوع بخشی به مناسبات سازنده و همکاری‌های جمعی میان کشورهای منطقه است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست