ساداتیان در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

رئیس جمهور در سازمان ملل به خوبی توانست سیاست‌های ایران را به گوش جهانیان برساند

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

76750
رئیس جمهور در سازمان ملل به خوبی توانست سیاست‌های ایران را به گوش جهانیان برساند

دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به سخنرانی شب گذشته رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آقای پزشکیان در طول سخنرانی خود سعی کرد به‌خوبی سیاست‌های ایران را تبیین کند، ایشان همواره در تبلیغات انتخاباتی خود، رسیدن به توازن در روابط خارجی را همزمان برای حل معضلات و مشکلات داخلی، وجهه همت خود داشت، اینک در فرصت سازمان ملل و در طول سخنرانی خود تلاش کرد که به درستی همان اهداف و خواسته‌ها را تبیین کرده و به گوش جهانیان برساند.

سید جلال ساداتیان دیپلمات سابق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره سخنرانی رئیس جمهور در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سازمان ملل اظهار کرد: آقای پزشکیان هم در تبلیغات انتخاباتی و هم بعد از تحلیف و رسمیت کار همواره بر چند نکته تاکید داشته و دارند که عبارتند از: توسعه روابط خارجی تا از این طریق به یک توازن در روابط خارجی دست یابند که کلید این کار هم مسئله برجام بوده و هست.

ساداتیان افزود: روابط ما با اتحادیه اروپایی بعد از زمستان سخت دچار مشکلاتی شد و با آمریکا نیز همانطور که می‌دانیم ارتباط خوبی نداریم. آقای رئیس جمهور هم در نطق خود در سازمان ملل تاکید کردند که ما دنبال توسعه روابط خود هستیم. ایشان بر مسئله امنیت منطقه و روابطی که می‌توانیم با کشورهای همسایه داشته باشیم و همچنین بر ایجاد یک منطقه امن، آرام و مطمئن تاکید کردند که این هم یک پیام مثبت و خوب در جهت اهداف ماست.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بر انجام آتش‌بس فوری در غزه و جلوگیری از جنایات بیشتر اسرائیل و نسل‌کشی اصرار ورزید و از دبیر کل در خواست کرد با کمک کشورهای دخیل در درگیری‌های منطقه‌ای گزارشی را تهیه و به مجمع عمومی ارائه و قرائت کند.

دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر مسئله وفاق داخلی گفت: ایشان در پیام خود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز عنوان کردند که ایران دنبال دستیابی به اهداف ۱۷ گانه است که سازمان ملل جهت دستیابی به توسعه پایدار، رفع تبعیض و غیره مطرح کرده است.

وی همچنین گفت: نکاتی که رئیس جمهور در زمینه سیاست خارجی مطرح ساخت نشان داد که او خواستار منطقه‌ای امن، پیشرفته و با ثبات است و همچنین بر اینکه ایران خواستار جهانی خالی از سلام هسته‌ای و کشتار جمعی است تاکید کرد و با اشاره به تعهدات کشورهای توسعه یافته برای کمک به کشور های فقیر و توسعه نیافته در زمینه‌های مختلف از جمله فاصله‌های دیجیتالی، خواستار انجام تعهدات آنها شد و با توجه با اینکه ایران آمادگی خود را برای تقویت همکاری با سازمان ملل با سپردن سند همکاری اعلام کرد.

ساداتیان در پاسخ به این سوال که آیا سخنرانی آقای رئیس جمهور توانست سیاست‌های ایران را به خوبی تبیین کند، گفت: آقای پزشکیان در طول سخنرانی خود سعی کرد که این کار را به درستی انجام دهد، ایشان همواره در تبلیغات انتخاباتی خود، رسیدن به توازن در روابط خارجی را همزمان برای حل معضلات و مشکلات داخلی، وجهه همت خود داشت، اینک در فرصت سازمان ملل و در طول سخنرانی خود سعی کرد که به درستی همان اهداف و خواسته‌ها را تبیین کند و به گوش جهانیان برساند، ایشان با تاکید بر اینکه اهداف دولت من دستیابی به عدالت و انصاف است مواردی دائر بر توزیع ثروت و عدالت آموزشی و بهداشت و درمان و دیگر موارد مطرح ساخت که در راستای اهداف ۱۷ گانه‌ای بود که سازمان ملل دنبال می‌کند.

به گزارش ایران آنلاین، مسعود پزشکیان روز یکشنبه یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد. موعد سخنرانی دکتر پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه سوم مهرماه بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران پرداخت.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست