مذاکرات ایران و روسیه درباره اتصال شبکه‌های انرژی

اقتصاد

76784
مذاکرات ایران و روسیه درباره اتصال شبکه‌های انرژی

وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و وزیر انرژی روسیه در دیدار دوجانبه در مسکو بر ضرورت تبادل تجربیات و انتقال فناوری در زمینه طراحی و تولید توربین‌های گازی و اتصال شبکه‌های انرژی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو که چهارشنبه برای شرکت در اجلاس وزیران انرژی گروه بریکس به مسکو سفر کرده است، عصر امروز با «سرگئی تسیلیف» وزیر انرژی روسیه دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه رایزنی کرد.

توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی ، فناوری‌های نوین و طرح‌های مشترک نفت و گاز ، محور مذاکرات وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران با وزی انرژی روسیه در مسکو بود.
در این دیدار که با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات‌های دو کشور برگزار شد، در طرف درباره اجرای طرح‌های مشترک در حوزه انرژی به توافق رسیدند.
علی‌آبادی و تسیلیف همچنین هوشمندسازی در حوزه انرژی با هدف افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و تبادل تجربیات فنی و تخصصی در زمینه توانمندی‌های صنعت برق از محورهای مذاکرات وزیر نیرو کشورمان با وزیر انرژی روسیه بود.
وزیر نیرو ایران و وزیر انرژی روسیه در این دیدار همچنین ضمن مرور طرح‌های در دست اجرا در حوزه نفت و گاز ، بر تکمیل این طرح‌ها در موعد مقرر تاکید کردند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد