لبیک عراقی‌ها به دعوت آیت الله سیستانی برای کمک به لبنان

بین‌الملل

76849
لبیک عراقی‌ها به دعوت آیت الله سیستانی برای کمک به لبنان

مردم عراق به دعوت آیت الله سیستانی برای کمک به مردم لبنان لبیک گفتند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، بنا به دعوت آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق چادرهایی در خیابان های عراق برای جمع آوری کمک های مردمی به منظور یاری رساندن به ملت برادر لبنان برپا شد.

بر روی این چادرها بنرهایی نصب شده و از مردم خواسته شده است که به دعوت آیت الله سیستانی لبیک گفته و به مردم لبنان کمک کنند.

همچنین برخی مراکز تجاری و منازل مردم عادی در بغداد و دیگر شهرهای عراق، بنا به دعوت سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و در راستای همدردی با مردم فلسطین و لبنان و محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی پرچم های عراق، لبنان و فلسطین را برافراشته اند.

دفتر آیت الله العظمی سیستانی در نجف اشرف روز دوشنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ملت بزرگوار لبنان در این شرایط سخت، به صورت فزآینده‌ای در معرض حملات وحشیانه قرار گرفته است و با روش‌های متوحشانه رژیم صهیونیستی شامل انفجار شمار زیادی دستگاه‌های ارتباط شخصی و امثال آن و هدف قرار دادن منازل پر از جمعیت حتی زنان و کودکان و حملات گسترده به ده‌ها روستا و شهر در جنوب و البقاع قرار دارند.

دفتر آیت الله سیستانی در ادامه می افزاید در این حملات که منجر به شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از نیروهای مقاوم قهرمان و سایر غیرنظامیان بی‌گناه و مهاجرت ده‌ها هزار نفر از ساکنان از منازلشان شده است، مرجعیت عالی دینی، همبستگی خود را با عزیزان لبنانی بزرگوار اعلام می‌کند و در این رنج بزرگ با آنها همدردی می‌کند.

این بیانیه در ادامه می افزاید که مرجعیت عالیقدر دینی، دست تضرع به سوی خداوند متعال و قدیر بالا می‌برند تا آنها را حمایت و حفاظت کند و شر اشرار و کید فاجران را از آنها دفع کند.

آیت الله العظمی سیستانی خواستار رحمت و رضوان برای شهدای ابرار و شفای عاجل برای مجروحان شد.

مرجع عالیقدر شیعیان ضمن درخواست انجام هرگونه تلاش ممکن برای توقف حملات وحشیانه پی در پی و حفاظت از ملت لبنان از آثار ویرانگر این حملات، از مومنان خواست به کاهش رنج ملت لبنان و تامین نیازهای بشردوستانه آنها مبادرت کنند.

همچنین مقتدی صدر روز سه شنبه گذشته اعلام کرد: از برادرانم که موکب‌هایی در مسیر کربلا دارند می‌خواهم موکب‌های خود را برای استقبال از آوارگان لبنانی فعال کنند که این کمترین کار در مقابل رشادت ها و مجاهدت مجاهدین وفادار لبنان است.

وی، افزود: از همه به ویژه افراد دارای تمکن مالی می‌خواهم که موکب هایی در لبنان و سوریه برای یاری و کمک رسانی به آوارگان و نیازمندان برپا کنند.

مقتدی صدر خواستار همکاری و همیاری با مرکز جمع آوری کمک های بهداشتی و درمانی درنجف اشرف شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل