سالاری در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

نطق رئیس جمهور در سازمان ملل هوشمندانه و مدبرانه بود

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

76852
نطق رئیس جمهور در سازمان ملل هوشمندانه و مدبرانه بود

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: نطقی که آقای رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه دادند، بسیار هوشمندانه و مدبرانه بود و به خوبی توانستند موضوع تعامل سازنده ایران با کشورهای اروپایی و همه کشورهای جهان را عنوان کنند.

عثمان سالاری نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: نطق آقای رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار هوشمندانه و مدبرانه بود و ایشان یک سخنرانی چند بعدی ارائه دادند که از چندین لحاظ قابل بررسی است.

سالاری با بیان اینکه رئیس جمهور نطق بسیاری خوبی در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد، گفت: فرصتی که آقای رئیس جمهور در سازمان ملل برای ارائه نطق خود کسب کردند، یک فرصت طلایی بود و تریبونی بود که همه منتظر بودند تا رویکرد رئیس جمهور جدید ایران را دریابند و رئیس جمهور هم به خوبی توانست موضوع تعامل سازنده ایران با کشورهای اروپایی و همه کشورهای جهان را عنوان کند.

وی ادامه داد: شخصی که رئیس جمهوری کشور بزرگ و پهناور و متمدن و با فرهنگی است نباید حرف‌های صرفاً شعاری یا احساسی بزند بلکه باید بر اساس عقلانیت حقوقی و سیاسی و در کسوت یک دیپلمات ورزیده، کارکشته، کاربلد و کار آزموده اظهار عقیده و اعلام نظر کند نه در سطح فهم ساده لوحانه و سطحی‌نگرانه که خوشبختانه سخنان رئیس جمهور نیز این گونه بود و آقای پزشکیان توانست مطالب خود را با تدبیر، درایت و عقلانیت حقوقی و سیاسی به گوش جهانیان برساند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس همچنین عنوان کرد: آقای پزشکیان در بخشی از سخنرانی خود به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران پرداخته و تحریم‌های ظالمانه و خودسرانه آمریکا و دولت‌های اروپایی را محکوم کردند و تلاش داشتند تا اذهان عمومی جهان را با این مطالب بیشتر تشحیذ و تنویر کنند که آمریکایی که خود را کدخدای خودساخته جهان می‌داند و شعار دموکراسی، حمایت از حقوق بشر و عدالتی که توسط سردمداران آن عنوان می‌شود مبنا و شالوده درستی نداشته و با واقعیت‌ها همخوانی و تطابق و تجانس ندارد.

به گزارش ایران آنلاین، نخستین سفر نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران به نیویورک، اول مهرماه به منظور سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد و «مسعود پزشکیان» در سه روز کاری فشرده با سران ۱۵ کشور دیدار و رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک برگزار کرد. سفر رئیس‌جمهور به نیویورک با یک سوغاتی تاریخی برای مردم ایران نیز همراه بود و بازگشت ۱۱۰ لوح دوره هخامنشیان و داریوش اول شیرینی این سفر را برای ایرانیان صدچندان کرد.

وی دیدارهایی نیز با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، اعضای گروه الدر (ریش سفیدان متنفذ)، جمعی از رهبران ادیان الهی، جمعی از علمای دینی، اندیشه‌ورزان ارشد آمریکایی، نخبگان سیاسی ایرانی مقیم آمریکا، نخبگان علمی ایرانی مقیم آمریکا و دیداری نیز با ایرانیان مقیم آمریکا داشت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست