اعمال ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به دریاچه گهر

استان‌ها

76866
اعمال ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به دریاچه گهر

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل محیط‌زیست لرستان از ممنوعیت تورهای گردشگران به دریاچۀ گهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌‌‌های ایران آنلاین، محمدنبی حسنوند ظهر امروز با اشاره به پایان زمان رسمی فصل گردشگری دریاچه گهر، گفت: محیط پیرامونی این دریاچه به‌طور کامل پاکسازی شده‌است.

او اضافه کرد: بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار گردشگر سالانه از دریاچۀ گهر بازدید می‌کنند و برنامه پاکسازی پسماند در مسیرهای منتهی به این دریاچه به‌دلیل صعب‌العبوری در چند مرحله انجام می‌شود.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل محیط‌زیست لرستان ادامه داد: حضور گردشگران و تورهای گردشگری در دریاچۀ گهر به‌دلیل فرارسیدن فصل پاییز ممنوع شده‌است.

حسنوند بیان کرد: گردشگران و تورهای گردشگری از سفر به دریاچۀ گهر تا پیش از آغاز فصل جدید گردشگری در سال ۱۴۰۴ خودداری کنند.

دریاچۀ گهر یکی از جاذبه‌های گردشگری دورود است که میان رشته‌کوه اشترانکوه و در  ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا واقع شده‌است. این دریاچه در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه بین بخش زز و ماهروی الیگودرز و دورود قرار دارد و به نگین اشترانکوه معروف است.

دریاچهٔ گهر زیستگاه مناسبی برای آبزیان و دیگر حیوانات وحشی است و حیواناتی مانند بز، قوچ، آهو، کل، پلنگ، گرگ، گراز، انواع پرندگان مانند عقاب، کبک، شاهین، تیهو و آبزیانی همچون مارماهی، لاک‌پشت، قورباغه و ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان در این دریاچه زیست می‌کنند.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها