مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران خبرداد:

راه‌اندازی ایستگاه سیل در پایتخت

جامعه

76993
راه‌اندازی ایستگاه سیل در پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر راه‌اندازی ایستگاه‌های تخصصی در حوزه آتش‌نشانی گفت: از آنجا که پایتخت نیازمند ایستگاه سیل با استفاده از تجهیزات آتش‌نشانی در زمان وقوع سیل است به همین منظور برای راه‌اندازی این ایستگاه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، قدرت‌الله محمدی اظهار داشت: آموزش و راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی تخصصی در تهران به عنوان یک ضرورت است و با توجه به وقوع حوادث مختلف راه‌اندازی ایستگاه‌هایی همچون ایستگاه سیل یکی از نیازهای ضروری در تهران محسوب می‌شود تا با استفاده از تجهیزات وموجود در این ایستگاه بتوان با انواع سیل در زمان اضطراری مقابله کرد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات لازم برای ایجاد ایستگاه سیل به همراه تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی در پایتخت شروع شده البته ایستگاه تخصصی آواربرداری سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در مرحله اجرا و بهره‌برداری قرار دارد که در این زمینه باید ایستگاه تخصصی سیل نیز به عنوان یک نیاز در تهران، راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: آتش‌نشانان پایتخت ۳۰ نوع حادثه را در مواقع ضروری و اضطراری پوشش می‌دهند اما تصور مردم بر این موضوع است که کار آتش‌نشانان فقط در خاموش کردن آتش خلاصه می‌شود اما فعالان در عرصه آتش‌نشانی در ۳۰ نوع حادثه فعالیت جدی دارند.

وی تاکید کرد: از آنجا که در حوزه افزایش فرهنگ ایمنی نیازمند همکاری سازمان و دستگاه‌های وابسته هستیم بنابراین باید اقدامات جدی در این عرصه انجام شود تا بتوانیم با همکاری دیگر نهادهای مرتبط با سازمان آتش‌نشانی، موفقیت‌هایی در حوزه فرهنگ ایمنی در تهران به دست آوریم.

محمدی یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم و همه ساله تعدادی از مردم به دلیل گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست می‌دهند بنابراین افزایش فرهنگ ایمنی در بروز چنین حوادثی به عنوان یک ضرورت به حساب می‌آید که باید مورد توجه مردم هم قرار گیرد.

وقوع بیش از ۴۵۰ حادثه در شبانه‌روز در تهران

به گفته وی، اینکه آتش‌نشانی در زمان ساخت ساختمان‌ها ایراد ایمنی به متولیان می‌گیرد به نفع شهروندان است گرچه به لحاظ مالی هزینه دارد اما در زمینه پیشگیری از حوادث بسیار کمک می‌کند زیرا باید برای کاهش حوادث اقدامات پیشگیرانه انجام داد که البته این حرکت ابتدا به آموزش شهروندان خلاصه می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: اکنون آموزش‌های ایمنی در سرای محلات و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در تهران در حال انجام است اما این آموزش‌ها باید با وسعت بیشتری با حضور و مشارکت حداکثری مردم کلانشهر برگزار شود.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود بیش از ۴۵۰ حادثه در طول شبانه‌روز در تهران رخ می‌دهد، گفت: هر آتش‌سوزی و هر ماموریت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای سازمان آتش‌نشانی هزینه دارد بنابراین اقدامات آموزشی در راستای کاهش حوادث در این عرصه بسیار ضروری است.

شهر تهران دارای ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه