شکار تصاویر حضور پلنگ در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شیروان

استان‌ها

77023
شکار تصاویر حضور پلنگ در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شیروان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت: صحنه شگفت انگیز شکار یک گاو اهلی در منطقه حفاظت شده گلیل وسرانی از سوی پلنگ ایرانی به تصویر کشیده شد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، میثم باقری داظهار داشت: یکی از اهالی روستای سرانی به اداره حفاظت محیط زیست شیروان اطلاع داد که یکی از گاوهایش توسط پلنگ کشته شده است.

وی افزود: به دنبال دریافت این گزارش محیط بانان و کارشناسان محیط زیست شهرستان با همراهی یکی از همیاران، راهی محل مشاهده لاشه گاو در منطقه حفاظت شده گلیل وسرانی شده و به بررسی موضوع پرداختند.

باقری افزود: کارشناسان با احتمال اینکه حیوان مهاجم دوباره سراغ لاشه باز می گردد، به منظور ثبت تصاویر، نسبت به نصب یک دوربین تله ای مقابل لاشه اقدام کردند.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند روز و بازبینی تصاویر ثبت شده دوربین ها حضور یک پلنگ نر و بالغ بر روی لاشه و تغذیه از آن در زمان های متفاوت ثبت شده است.

باقری افزود: نخستین تصویری که توسط دوربین ثبت شده حضور گونه پلنگ بر روی لاشه بوده است و فاصله کم بین زمان ترک محل توسط کارشناسان و زمان حضور پلنگ روی لاشه نشان می دهد پلنگ هنگام حضور ماموران و در طول مراحل بررسی و نصب دوربین در مکانی در همان حوالی به انتظار نشسته و احتمالا آنها را زیر نظر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به غنای تنوع زیستی منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی، علاوه بر پلنگ، پرندگانی نظیر عقاب طلایی، کرکس سیاه و کرکس مصری نیز از لاشه تغدیه کرده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت: آقای طبیب دامدار مسئولیت پذیری است که پس از تلف شدن یکی از گاوهایش توسط پلنگ، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شیروان گزارش کرده است و در همین رابطه اداره کل حفاظت محیط زیست شیروان با تشکر از اقدام مسئولانه این دامدار در اطلاع رسانی به موقع به محیط زیست و اقدام نکردن خودسرانه و تلافی جویانه نسبت به پلنگ اعلام می‌ کند جبران خسارت وارده به وی در حال پیگیری است و با توجه به بیمه پلنگ ایرانی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست خسارت  وارده به ایشان پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها