آغاز صید ماهی در منطقه میانکاله بهشهر از فردا

استان‌ها

77319
آغاز صید ماهی در منطقه میانکاله بهشهر از فردا

مدیرکل شیلات مازندران گفت: فصل صید ماهی استخوانی در منطقه میانکاله بهشهر از فردا ۱۵ مهر ماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهی استخوانی در منطقه میانکاله بهشهر به دلیل شرایط خاص از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه آغاز فصل صید ماهی استخوانی از ۲۵ مهرماه در دریای مازندران است، افزود: البته تعاونی‌های صیادی پره که در اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی برای حفظ ذخایر دریای خزر مشارکت داشتند با پنج‌روز تشویقی از ۲۰ مهرماه فصل صید را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز فصل صید در دریای مازندران صورت‌گرفته است، تصریح کرد: پیش‌بینی ما از تولید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران ۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی است.

صید ماهی‌های استخوانی از اواسط مهرماه آغاز شده و تا فروردین‌ماه سال آینده در دریای مازندران ادامه دارد.

هر ساله مرکز تکثیر، پرورش و باز سازی ذخایر آبزیان شهید رجایی ساری که مسوولیت تکثیر بچه ماهیان را بر عهده دارد، لارو های ماهی را پس از پرورش به وزن هشت تا ۹ گرم، با هماهنگی اتحادیه صیادی پره، یگان حفاظت آبزیان شیلات و حفاظت محیط زیست در رودخانه های استان رها می کند.

طبق آمار شیلات مازندران، هر ساله ماهی سفید بیش از ۵۰ درصد از صید و بیش از ۶۰ درصد از درآمد صیادان مازندران را به خود اختصاص می دهد چرا که تکثیر طبیعی و مصنوعی و رها سازی این گونه طی یک دهه اخیر سالانه تا ۱۰۰میلیون قطعه نیز رسیده است.

معیشت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ ماهیگیر در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در مازندران از طریق صید در دریای خزر تامین می شود. صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در مازندران هر ساله از بیستم مهر آغاز می شود و تا اواخر فروردین ادامه می یابد.

طبق آمار صیادان مازندران در فصل صید گذشته حدود سه هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی‌های استخوانی در دریای خزر صید کردند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها