حکیمی پور در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

سفر رئیس‌جمهور به قطر از نظر دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای پیامی بسیار مهم برای منطقه و دنیا داشت

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

77322
سفر رئیس‌جمهور به قطر از نظر دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای پیامی بسیار مهم برای منطقه و دنیا داشت

رئیس شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اراده ملت گفت: سفر رئیس جمهور به قطر بعد از عملیات وعده صادق ۲ از نظر دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار مهم تلقی می‌شود و نشان داد که ایران بیش از پیش دنبال حفظ ثبات، امنیت، پیشرفت و توسعه منطقه است.

احمد حکیمی پور رئیس شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اراده ملت در گفت‌وگو با ایران آنلاین سفر رئیس جمهور به قطر را به موقع ارزیابی کرد و گفت: این سفر از نظر دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای برای ایران بسیار مهم تلقی می‌شود به خصوص بعد از شرایطی که با تجاوزات اسرائیل به لبنان و غزه و همچنین عملیات وعده صادق ۲ غیره شکل گرفت، در واقع این سفر موضع ایران را نسبت به همسایه‌ها نشان می‌دهد.

رئیس شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اراده ملت افزود: با توجه به استقبال مقامات قطری از رئیس جمهور و مذاکراتی که صورت گرفت و همچنین بازخوردی که از این سفر شد، گمان من بر این است که چهره اصلی ایران را که کشور حامی ثبات و صلح در منطقه و جهان هست به خوبی توانستیم نشان دهیم.

حکیمی پور همچنین با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به قطر عنوان کرد: این سفر می‌تواند امنیت و ثبات منطقه را بیشتر کند و اینکه کشورهای همسایه می‌توانند در کنار هم با استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌هایی که در مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی و غیره دارند تعامل و هم‌افزایی داشته باشند و به پیشرفت و توسعه منطقه خاورمیانه کمک کنند.

وی در پایان  تاکید کرد: ایران کشوری است که به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ و قدرتمند بیش از پیش دنبال حفظ ثبات، امنیت، پیشرفت و توسعه منطقه و همچنین نزدیکی کشورهای اسلامی به همدیگر است و باور دارد که وحدت و هم‌سویی و تعامل مثبت کشورهای منطقه می‌تواند در جهت رشد و توسعه به کار گرفته شود.

به گزارش ایران آنلاین، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ظهر چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ به منظور انجام سفری دو روزه و با دعوت رسمی امیر قطر عازم این کشور شد. رئیس‌جمهور در بدو ورود به دوحه مورد استقبال مقامات قطری قرار گرفت و پس از آن مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور با حضور «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برگزار شد.

مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و قطر ۶ سند و یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به امضا رساندند.

پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

برگزاری دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا از جمله نخست وزیر تایلند و وزیر امور خارجه عربستان سعودی از دیگر برنامه‌های دکتر پزشکیان در این سفر ۲ روزه بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست