دیگه‌چه‌خبر؟

بازتاب گسترده نماز جمعه تهران در رسانه‌های دنیا

سیاست

77330
بازتاب گسترده نماز جمعه تهران در رسانه‌های دنیا

بیانات رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه تاریخی تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، اغلب رسانه‌های عربی و غربی، به پوشش بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران پرداختند. فرمایشات رهبر انقلاب در ارتباط با حمایت‌های ایران از محور مقاومت، تقدیر از مقاومت لبنان و فلسطین و همچنین تأکید ایشان بر مشروع بودن وعده صادق2، بیشترین بازتاب را در رسانه‌های خارجی داشتند.

 در همین رابطه خبرگزاری رویترز بیانات رهبر انقلاب در ارتباط با حمله موشکی نیروهای مسلح کشورمان به سرزمین‌های اشغالی را بازنشر داد. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم همچون رویترز این بخش از فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را پررنگ کرد. خبرگزاری فرانسه هم در تیتر خبری که در آن به بازتاب بیانات مقام معظم رهبری پرداخت، به «قانونی و مشروع» تلقی شدن پاسخ نظامی ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در منطقه از سوی ایشان اشاره کرده و نوشت که این سخنان مهم در جمع مردم تهران بیان شد.
روزنامه‌های لیبراسیون و پاریزین فرانسه به فرازهایی از سخنرانی معظم‌له در آیین نماز جمعه دیروز اشاره داشتند و بخش «مشروع بودن حمله موشکی ایران به اسرائیل» را مورد توجه قرار دادند. فیگارو، دیگر رسانه فرانسوی هم با اختصاص خبری که لحظه به لحظه سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ایران را بازتاب می‌داد، نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، حمله ایران به اسرائیل را «کاملاً مشروع» دانست.
شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» امریکا هم با اشاره به این موضوع که این اولین بار بعد از پنج سال است که (حضرت) آیت‌الله خامنه‌ای در نمازجمعه حضور می‌یابد، نوشت: رهبری ایران به اسرائیل هشدار داد.
روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل هم با تیتر «رهبر ایران: اسرائیل نمی‌تواند به حزب‌الله و حماس آسیب جدی بزند» بیانات دیروز رهبر انقلاب در نماز جمعه را بازنشر کرد.
روزنامه گاردین هم ضمن بازتاب بیانات رهبر انقلاب اسلامی، نوشت: رهبر ایران تأکید کرد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند آسیبی جدی به حزب‌الله لبنان یا حماس وارد کند.
نشریه اکونومیست نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در یک سخنرانی نادر در روز جمعه گفتند حمله موشکی شامگاه سه‌شنبه ایران حداقل تنبیه رژیم صهیونیستی برای جنایات آن بود.
روزنامه تایمز چاپ لندن که از مطبوعات نزدیک به وزارت امور خارجه انگلیس به شمار می‌رود هم، با انتخاب این تیتر فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد: «مقاومت در منطقه کوتاه نخواهد آمد».
شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس هم با اشاره به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت که ایشان مسلمانان را به اتحاد علیه «دشمن مشترک» و «متجاوز» اسرائیل دعوت کردند.
نیوزویک هم با بازتاب بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خبر داد که رهبر ایران عملیات ۷ اکتبر را قانونی دانسته است.
شبکه تلویزیونی NDTV هند هم تیتر نخست وبگاه خود را از فرمایشات رهبر انقلاب اینچنین انتخاب کرد: رهبر ایران در اولین سخنرانی خود در ۵ سال اخیر تأکید کرد اسرائیل مدت زیادی دوام نخواهد داشت.
رسانه‌های پاکستانی، اسپانیایی و شرق آسیا نیز همچون دیگر رسانه‌های دنیا به صورت گسترده بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه هفته قبل تهران را بازتاب دادند و به صورت ویژه‌ای به برجسته کردن فرمایشات مقام معظم رهبری درباره محور مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی پرداختند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست