سید جلال موسوی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح کرد؛

تعدد سهمیه‌های کنکوری مشکل بزرگ سازمان سنجش کشور/ اقدام به موقع دکتر پزشکیان برای ساماندهی سهمیه‌ها

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

77344
تعدد سهمیه‌های کنکوری مشکل بزرگ سازمان سنجش کشور/ اقدام به موقع دکتر پزشکیان برای ساماندهی سهمیه‌ها

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی گفت: ضرب العجل دکتر پزشکیان برای بازنگری و ساماندهی سهیمه‌های کنکوری خیلی خوب است و این اقدام به موقع بود.

سید جلال موسوی معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره ضرب العجل سه ماهه رئیس جمهور برای بازنگری و ساماندهی سهیمه‌های کنکوری اظهار کرد: معمولا تبیین سیاست و قانون با توجه به تغییر شرایط جامعه باید به روز شود. خیلی از مصوباتی که در حوزه سهمیه‌ها وجود دارد به یکی دو دهه قبل مربوط می‌شود و شرایط کشور در حال حاضر با آن دوران خیلی متفاوت شده است. این سهمیه‌های کنکوری در آن بازه زمانی به عدالت خیلی نزدیک بوده اما الان به بی عدالتی نزدیک شده است.

وی ادامه داد: سهمیه‌های مناطق یکی از آن‌ها است که باید به طور جدی روی آن‌ها اصلاحاتی را در نظر گرفت. منطقه‌هایی که در ۲۰ سال گذشته برای آن‌ها سهمیه در نظر گرفته شده شاید شرایط گذشته را نداشته باشد. بعضی سهمیه‌ها هم برای دوران جنگ و پس از آن است، مثل سهمیه خانواده‌های ایثارگران. در حال حاضر شرایط خیلی متفاوت شده است. علاوه بر آن تعدد سهمیه‌ها مشکل دیگری است که سازمان سنجش کشور را برای اجرا دچار مشکل می‌کند، همچنین داوطلبان را هم خیلی سردرگم می‌کند.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب بیان کرد: اثرات سهمیه را باید بررسی کرد و دید. ما اصلا نمی‌توانیم به برخی از رشته‌‌هایی سهمیه بدهیم که حساس هستند. باید حواسمان به کیفیت هم باشد. خیلی وقت‌ها کمک به قشر یا گروهی لزوما اعمال سهمیه نیست. باید به بازنگری سهمیه‌ها توجه شود و لزوم آن را به شدت تاکید می‌کنم و باید با سرعت انجام شود.

وی در ادامه افزود: متولی برخی از سهمیه‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی مجلس شورای اسلامی است و برای این موضوع نیز باید تدبیری اندیشیده شود. یکی از سهمیه‌هایی که درباره آن به شدت دچار مسئله هستیم سهمیه حدنصاب ۷۰ درصد است که مصوبه مجلس شورای اسلامی است و باید برای آن فکری داشته باشیم. 

موسوی خاطرنشان کرد: سه سال گذشته هم کارگروهی در شورای انقلاب فرهنگی برای بحث ساماندهی سهمیه‌ها تشکیل شد، اما متاسفانه به سرانجام نرسید. ضرب العجل دکتر مسعود پزشکیان برای برای بازنگری و ساماندهی سهیمه‌های کنکوری خیلی خوب است و این اقدام به موقع بوده است، امیدواریم که به نتیجه برسیم و اجرایی شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه