استاندار اردبیل خبر داد:

تکمیل تونل دوم حیران تا ۲ ماه آینده

استان‌ها

77363
تکمیل تونل دوم حیران تا ۲ ماه آینده

استاندار اردبیل گفت: با توجه به انتخاب پیمانکار جدید برای پروژه تونل دوم حیران تلاش می‌شود تا ۲ ماه آینده این پروژه تکمیل و تردد در این مسیر برقرار شود.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، سیدحامد عاملی روز شنبه در بازدید از مراحل اجرایی تونل دوم حیران در مسیر اردبیل-آستارا اظهار داشت: با توجه به اهمیت تونل دوم حیران در رفع مشکلات متعدد ترافیکی ، در بازدید امروز تصمیمات لازم برای تسریع پروژه اتخاذ شد.

وی افزود: تکمیل این طرح خواسته اصلی مردم بوده و مقرر است تا ۱۵ روز آینده تاسیسات برق و روشنایی آن هم نصب شود تا در موعد مقرر این مسیر به روی خودروها گشوده شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای کانال و دیوار حایل تونل گفت: با راه اندازی این مسیر، تردد و عبور مرور خودروها تسهیل شده و میزان تصادفات جاده ای هم کاهش خواهد یافت.

عاملی ادامه داد: لاینینگ اصلی تونل دوم حیران در مسیر اردبیل- آستارا به اتمام رسیده و در صورت تامین اعتبار لازم و بهبود شرایط جوی، این تونل تا ۲ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به حجم تردد از مسیر اردبیل- آستارا به‌ویژه در روزهای پایانی هفته ترافیک سنگینی در ۲ طرف تونل ایجاد می‌شود که به منظور رفع این ترافیک احداث تونل دوم در دستور کار قرار گرفت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل هم در این بازدید گفت: برای کاستن از مشکل ترافیک در مسیر پرتردد اردبیل - آستارا و به‌ویژه گردنه توریستی و گردشگری حیران عملیات احداث تونل دوم تسریع شده و سعی بر این است این طرح در موعد مقرر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

علی یوسف‌زاده در خصوص مشخصات فنی این پروژه گفت: طول تونل دوم حیران و راه‌های طرفین آن واقع در مسیر اردبیل - آستارا ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر است که ۷۳۰ متر آن تونل و۶۰ متر گالری و مابقی راه‌های دسترسی طرفین است.

وی با تشریح روند عملیات اجرای تونل دوم حیران گفت: با توجه به حفاری مقطع فوقانی تونل ، عملیات حفاری مقطع تحتانی و همزمان اجرای گالری ورودی تونل و در ادامه نیز اجرای پوشش‌های تونل به اتمام رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر انجام عملیات عمرانی و اجرایی داخل تونل، در حال حاضر عملیات خاکی و ابنیه فنی راه‌های طرفین تونل دوم حیران نیز آغاز شده است.

یوسف زاده خاطرنشان کرد: از بارزترین مزیت‌های مهم احداث تونل دوم گردنه زیبای حیران، تسهیل در تردد، کاهش زمان سفر در ایام تعطیلات، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف زمان است.

طرح تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و ۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا در دست اجرا است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها