انتقاد لیبرمن از نتانیاهو در سالروز طوفان الاقصی؛ تصمیم گیران اسرائیل مسئول شکست ۷ اکتبرند

بین‌الملل

77541
انتقاد لیبرمن از نتانیاهو در سالروز طوفان الاقصی؛ تصمیم گیران اسرائیل مسئول شکست ۷ اکتبرند

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به مناسبت سالروز عملیات «طوفان الاقصی» بار دیگر به انتقاد از نخست‌وزیر و کابینه این رژیم پرداخت و گفت: نتانیاهو و تصمیم ‌گیرندگان اسرائیل هنور مسؤولیت شکست در بدترین فاجعه تاریخ ما را بر عهده نگرفته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی، نتانیاهو و کابینه‌ تندرو وی را مقصر شکست در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ دانست.

وی در این باره تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو و تصمیم ‌گیرندگان اسرائیل هنور مسؤولیت شکست در بدترین فاجعه تاریخ ما را بر عهده نگرفته‌اند.

او پیشتر هم گفته بود: بازی تاج و تخت در کابینه نتانیاهو به بهبود اوضاع امنیتی و اقتصادی اسرائیل، منجر نخواهد شد و اسرای ما را نیز به خانه بازنخواهد گرداند؛ همین طور نخواهد توانست ساکنان شمال را به خانه های خود بازگرداند؛ بر همگان آشکار است که هدف از اقدام نتانیاهو، سیاسی است نه امنیتی.

لیبرمن تاکید کرده بود: محال است بتوانید بجنگید وقتی که نتانیاهو با وزیر دفاعش صحبت نمی کند و حتی به روسای موساد و شاباک هم اجازه نمی دهد با وزیر دفاع در دوره جنگ، دیدار کنند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصربه‌فردی را با حمله به پایگاه های نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی نوار غزه آغاز کرد و ضمن تصرف این پایگاه‌ ها، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود و نوار غزه را تصرف کنند، حملات هوایی شدید خود به بخش های مختلف این منطقه را در هفتم روز اکتبر آغاز کردند.

اشغالگران که از ناکام ماندن در دستیابی به اهداف خود از طریق حملات هوایی خشمگین بودند، ناگزیر در شامگاه ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، به عنوان بخشی از جنگ علیه مقاومت فلسطین، مرتکب جنایتی دیگر شده و تهاجم گسترده‌ زمینی به داخل نوار غزه را با دو هدف اعلام شده نابود کردن جنبش حماس و سرنگونی حکومت آن در نوار غزه و بازگرداندن اسیران صهیونیست از این منطقه آغاز کردند؛ همزمان با یورش زمینی، حملات هوایی و توپخانه‌ای را نیز تا به امروز ادامه دادند.

با این حال، نخستین سالروز عملیات «طوفان الاقصی» درحالی فرارسیده است که طی یک سال اخیر تمامی رشته‌های رژیم صهیونیستی در طول چند دهه پنبه شد و این رژیم نه تنها نتوانست به اهداف ادعایی دست یابد، بلکه با جنایت های متعدد، چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد و در مقابل، محور مقاومت دستاوردهای مهمی در منطقه کسب کرد که مهمترین آن، بازگشت مسئله فلسطین به کانون توجهات جهانی است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل