با تقدیر از حمایت جبهه‌های پشتیبان محور مقاومت

ابوعبیده در سالگرد طوفان الاقصی: به نبرد فرسایشی دردناک و هزینه‌بر برای دشمن ادامه می‌دهیم

بین‌الملل

77563
ابوعبیده در سالگرد طوفان الاقصی: به نبرد فرسایشی دردناک و هزینه‌بر برای دشمن ادامه می‌دهیم

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام تاکید کرد: تا زمانی که دشمن به تجاوز و جنگ ادامه دهد، به این نبرد فرسایشی دردناک و هزینه‌بر برای دشمن ادامه خواهیم داد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی گفت: از غزه مقاوم و پس از گذشت یک سال از عملیات حرفه‌ای‌ترین و موفق‌ترین نیروهای کماندو که دشمن را به لرزه درآورد و باعث دگرگونی منطقه شد با شما سخن می‌گوییم.

ابوعبیده افزود: پس از آنکه تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و تجاوز به حقوق اسرای فلسطینی به مراحل خطرناک و بی‌سابقه‌ای رسید، ما ضربات پیشگیرانه محکمی به این رژیم وارد کردیم.

سخنگوی القسام افزود: ملت فلسطین، با وجود رها شدن از سوی کشورهای نزدیکشان و بزدلی نظام‌های حاکم بر آنها و همدستی‌شان با دشمن و همچنین قدرت فراوان و خشونت دشمن و نیروهای متجاوز، به صورت اسطوره‌ای، پایداری و مقاومت کردند.

ابوعبیده تصریح کرد: پهپادها از لبنان و عراق و یمن بر فراز آسمان فلسطین اشغالی به پرواز درمی‌آیند و مواضع مهم دشمن را هدف قرار می‌دهند و باعث تضعیف توانایی‌های امنیتی و دفاع آن می‌شوند. همچنین ضمن وارد آوردن خسارت‌های اقتصادی و نظامی فراوان به آن، باعث از دست رفتن تعادل این رژیم می‌شوند.

سخنگوی القسام خاطرنشان کرد: تا زمانی که دشمن به تجاوز و جنگ ادامه دهد، ما به این نبرد فرسایشی دردناک و هزینه‌بر برای دشمن ادامه خواهیم داد.

ابوعبیده تاکید کرد: ترور، هرگز نتوانسته است باعث پایان یافتن جنبش‌های آزادی خواه و مقاومت در تاریخ انقلاب فلسطین باشد و در صورتی که این امر صحت داشت، می‌بایست پس از ترور شهید شیخ عزالدین القسام در جنین، مقاومت علیه اشغالگران پایان می‌یافت.

سخنگوی القسام افزود: سیاست ترور علیه شخصیت‌های بزرگ و قهرمان، عاقبت به‌خیری و نشانه پیروزی آنهاست.

ابوعبیده خاطرنشان کرد: ملت فلسطین از عملیات حمایت از مقاومت غزه در سراسر منطقه و مشارکت عملی در نبرد گسترده و فزاینده علیه دشمن، تقدیر می‎‌کند.

سخنگوی القسام خطاب به رزمندگان حزب الله گفت: همانگونه که شهید سید حسن نصرالله وعده داده بود ما به پایداری و توانایی شما در زدن ضربات دردناک به دشمن صهیونیستی اطمینان داریم.

ابوعبیده خطاب به ملت یمن گفت: با کمال افتخار، حمایت گسترده ملت بزرگ و آزاده یمن و خشم آنها در راه خدا و حمایت از مسجد الاقصی را ارج می‌نهیم.

ابوعبیده گفت: در صورت ادامه سرسختی‌های نتانیاهو و کابینه تروریست او، ممکن است آنچه برای شش اسیر اسرائیلی در رفح اتفاق افتاد، برای دیگر اسرای دشمن تکرار شود.

سخنگوی گردان‌های القسام ادامه داد: عملیات اخیر در تل آویو تنها بخشی از آن چیزی است که در انتظار دشمن است و آینده به یاری خداوند برای آن بسیار سخت‌تر و تلخ‌تر خواهد بود.

وی افزود: یک سال پس از طوفان الاقصی، جمهوری اسلامی ایران با هدف به وحشت انداختن دشمن صهیونیست، عملیات وعده صادق ۱ و ۲ را انجام داده است.
ابوعبیده تاکید کرد: عملیات مقاومت فلسطین باعث تضعیف توانایی‌های اطلاعاتی و دفاعی دشمن و وارد آمدن زیان‌های اقتصادی شدیدی به این رژیم شده است. همچنین موج آوارگی و فرار از سرزمین‌های اشغالی را به آن تحمیل کرده است.
سخنگوی گردان‌های القسام تصریح کرد: هزاران نظامی اشغالگر در عملیات مقاومت، کشته و زخمی‌ شده‌اند و صدها دستگاه ماشین‌آلات نظامی اشغالگران منهدم شده است.
ابوعبیده افزود: رژیم صهیونیستی، به دولت آمریکا وابسته است و بی‌تردید با گذشت زمان، حمایت‌های مذکور قطع خواهد شد.
سخنگوی گردان‌های القسام با اشاره به عملیات ضد صهیونیستی اخیر در یافا گفت: این عملیات، تنها یک حلقه از اقداماتی است که در مرحله آینده اتفاق خواهد افتاد و آینده، برای اشغالگران، دشوارتر و تلخ‌تر خواهد بود.
ابوعبیده از اهالی کرانه باختری خواست مقاومتشان را در مقابل گردنکشی و جنایات رژیم صهیونیستی تشدید کنند.
سخنگوی گردان‌های القسام تصریح کرد: از همان روز اول، حداکثر تلاشمان را برای حفظ جان اسرا و تامین امنیت آنها به کار گرفتیم.
ابوعبیده خطاب به صهیونیست‌ها گفت: در صورتی که خواسته‌های نتانیاهو، متناسب می‌بود از یک سال پیش می‌توانستید اسرایتان را آزاد کنید.
سخنگوی القسام تاکید کرد: در صورتی که نتانیاهو و کابینه تروریستش به سرکشی و لجاجت ادامه دهند، ممکن است سرنوشت ۶ اسیر صهیونیست در رفح، برای سایر اسرا تکرار شود.
ابوعبیده تصریح کرد: در صورتی که لجاجت و سرسختی دشمن در مذاکرات ادامه یابد، ممکن است پرونده اسرا وارد تونل تاریکی شود و شاید ۱۰۰ «ران آراد» دیگر در چشم انداز باشند.
«ران آراد» خلبان صهیونیست بود که هواپیمایش در جنوب لبنان سقوط کرد و از سال ۱۹۸۶ (۱۳۶۵) تاکنون سرنوشت وی معلوم نیست.

ابوعبیده با اشاره به وضعیت اسرای صهیونیست در نوار غزه تصریح کرد: ما دستوراتی داریم که در صورت به خطر افتادن اسرا یا وقوع درگیری در نزدیکی محل نگهداری آنها، به مکان دیگر و امن‌تری منتقل شوند.
ابوعبیده همچنین با اشاره به اینکه خطرات علیه جان اسرای صهیونیست روز به روز بیشتر می‌شود گفت: سرنوشت اسرا، به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی وابسته است.

سخنگوی گردان‌های القسام تصریح کرد: کسی که وضعیت را نظاره کند متوجه خواهد شد که آینده، از آن ملت فلسطین و مقاومت آن در مقابل رژیمی است که عمر آن کوتاهتر از کفش‌های مساجد و کلیساهای غزه، بیت‌المقدس، بیت‌لحم و الخلیل و یافا است و این رژیم، نتوانسته است حتی یک سال را بدون مقاومت فلسطینی‌ها و جنگ با آنها سپری کند که این موضوع، هر بار به این رژیم یادآوری می‌کند که سرزمین یک ملت عرب را اشغال کرده است.
ابوعبیده از علمای مسلمان خواست با بیان تهدیدهایی که علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی در این سرزمین وجود دارد، علیه رژیم صهیونیستی اعلام جهاد کنند.
سخنگوی القسام همچنین خواستار بزرگترین حمله سایبری کارشناسان جنگ الکترونیک علیه دشمن صهیونیستی شد.

در خبری مرتبط، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس به مناسبت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی بخشی از جزئیات این عملیات را افشا کرد.

بیانیه القسام تصریح کرد: در این حمله، شمار زیادی از نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست نشین، کشته و زخمی و صدها تن از آنها در این ضربه ناگهانی به دشمن و حملات راکتی فشرده به مواضعشان زخمی شدند.

گردان‌های القسام تاکید کرد: ۴۵۰۰ نیروی رزمنده، در این عملیات شرکت کردند که سه هزار تن از آنها برای عملیات رزمایش و ۱۵۰۰ رزمنده برای پشتیبانی و حمایت بودند.

گردان‌های القسام افزود: در کمتر از دو ساعت توانستیم از دیوار حائل، عبور و به کلیه ۱۵ موضع نظامی نیروهای دشمن حمله کنیم.

براساس این بیانیه، رزمندگان القسام همچنین توانستند ۱۰ موضع واکنش نظامی و تیم‌های پشتیبانی در ۲۲ شهرک صهیونیست نشین حمله کنند. همچنین تیپ نظامی دشمن صهیونیستی را نابود کرده و پایگاه نظامی «رعیم» را که ارتش رژیم اشغالگر به آن افتخار می‌کرد مورد حمله قرار دهند.

گردان‌های القسام تاکید کرد: عملیات هفتم اکتبر، یک عملیات نظامی استراتژیک و سیلی ناگهانی و شدیدی بود که رژیم صهیونیستی با ارتش شکست خورده و سیستم اطلاعاتی ضعیفش آن را دریافت کرد. این عملیات به دستور «محمد الضیف» ملقب به ابوخالد رئیس ستاد مشترک القسام آغاز شد و رزمندگان با سلاح ایمان به خداوند، هوشیاری و باور از پشت خطوط مقدم با دشمن، آن را آغاز کردند و توانستند شهرک‎‌های اطراف نوار غزه را به کنترل خودشان دربیاورند و تیپ غزه در ارتش اشغالگر را نابود کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل