معاون وزیر ارتباطات:

افزایش توان مقابله با حملات در دستور کار است

اقتصاد

78317
افزایش توان مقابله با حملات در دستور کار است

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام حملات سایبری به طور توزیع شده از ۱۷۴ کشور دنیا و از طریق «بات‌ها» بر زیرساخت ارتباطی کشور در روز گذشته، گفت: تلاش شد تا این حملات مدیریت شود تا کمترین تاثیر را بر شبکه اپراتورها بگذارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، «بهزاد اکبری» در تشریح وضعیت حملات سایبری به شبکه‌های ارتباطی کشور را در روزهای اخیر افزود: حملات سایبری همیشه در فضای سایبری وجود داشته است، در ایران نیز شاهد این حملات بودیم، اما در روزها و ماه‌های اخیر بر شدت آن‌ها افزوده شده است.

وی با بیان اینکه این حملات توزیع شده و از سراسر جهان هستند، خاطرنشان‌کرد: حملاتی که روز گذشته داشتیم از ۱۷۴ کشور دنیا انجام شد و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد این حملات از طریق بات‌ها انجام شده است.

اکبری با بیان اینکه ما هم این حملات را کشف و هم با آنها مبارزه می‌کنیم، افزود: تا امروز تلاش کردیم این حملات را مدیریت کنیم تا کمترین تاثیر را بر شبکه اپراتورها بگذارد.

معاون اضافه‌کرد: قصد داریم توانایی کشف و امکان مقابله با این حملات را ارتقا دهیم. ضمن اینکه باید به دنبال این باشیم که ارتباطات بین‌الملل خودمان را به لحاظ کارایی خدمات ارائه شده و پایداری آن را توسعه دهیم تا اگر حملاتی به مراتب شدیدتر رخ داد مشکلی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت تصریح‌کرد: حملاتی که در روزها و هفته‌های اخیر انجام شده‌اند، مدیریت شده است؛ اماباید توان خودمان را ارتقا ببخشیم و در این بخش بازطراحی داشته باشیم تا به شکل موثر با این حملات مقابله کنیم.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد