ایران آنلاین گزارش می دهد؛

توان نیروگاه های برق آبی برای تقویت برق پایدار

اقتصاد

78575
توان نیروگاه های برق آبی برای تقویت برق پایدار

یروگاه های برق آبی با توجه به هزینه نسبتا کمی که دارند یکی از منابع رقابتی تولید برق تجدیدپذیر محسوب می شوند. این دسته از نیروگاه ها برعکس نیروگاه های زغال سنگی و گازی هیچ آبی مصرف نمی کنند و تنها به وسیله جریان آب برق تولید می کنند.

ایران آنلاین - حدیث حدادی: نیروگاه های برق آبی با توجه به هزینه نسبتا کمی که دارند یکی از منابع رقابتی تولید برق تجدیدپذیر محسوب می شوند. این دسته از نیروگاه ها برعکس نیروگاه های زغال سنگی و گازی هیچ آبی مصرف نمی کنند و تنها به وسیله جریان آب برق تولید می کنند. یکی از مزیت های نیروگاه های مذکور این است که تولید برق توسط نیروگاه های برق آبی با سرعت بالا در عرض چند ثانیه انجام میشود د و نیاز به صرف زمان زیاد برای رسیدن به نقطه اوج فعالیت نیروگاه نیست.

7 ماه زمان برای تعمیرات
 عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب  به "ایران" گفت:  در حال حاضر  65 نیروگاه آبی فعال وجود دارد که با ظرفیت اسمی 12 هزار و 255 مگاوات مشغول به فعالیت هستند البته  واحد یک نیروگاه دز با ظرفیت 65 مگاوات در دست بهینه سازی و واحد یک نیروگاه رودبار در  لرستان در دست بازسازی است.

 بزرگ زاده با اشاره به شروع فصل تعمییرات نیروگاه ها  افزود: تعمیرات سالیانه و اساسی کلیه واحدهای نیروگاه های برق آبی به طور معمول در نیمه دوم سال انجام می شود که در حال حاضر این تعمیرات آغاز شده است .

وی بیان داشت : انجام تعمیرات نیروگاه ¬های برق ¬آبی حدود 7 ماه زمان نیاز دارد، بر این اساس پس از انجام تعمیرات بهینه سازی وبازسازی ،ظرفیت 12 هزار و 255 مگاوات نیروگاه های برق آبی  برای  تقویت برق پایدار در پیک مصرف تابستان سال آینده آماده بهره برداری خواهند بود.با توجه به این موضوع، توان نیروگاه های برق آبی برای تقویت برق پایداربه کار گرفته خواهد شد.  

 
 نقش آفرینی در کاهش ناترازی
سخنگوی صنعت آب  تاکید کرد: ناترازی برق به عوامل زیادی از جمله  میزان تولید نیروگاه های حرارتی، تجدیدپذیر، رشد سالیانه مصرف و مواردی دیگر ارتباط دارد. البته نیروگاه های برق آبی با توجه به مزیت های  قابل توجه در تامین برق، می توانند نقش به سزایی درکاهش ناترازی ایفا کنند.

بزرگ زاده درخصوص تامین قطعات مورد نیازبرای تعمیرات نیروگاه های برق¬ آبی تصریح کرد: در این روند ،الویت استفاده ازظرفیت ساخت داخل است اما درمواقعی باید ازمحصولات خاجی نیز استفاده کرد .در مجموع تعمیرات اساسی این نیروگاه های توسط مهندسان ایرانی انجام می شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد