افتتاح ۲۳ مدرسه خیرساز در شهر تهران تا پایان آذر

جامعه

78616
افتتاح ۲۳ مدرسه خیرساز در شهر تهران تا پایان آذر

فرهنگ کار خیر در کشور ما قدمتی دیرینه دارد. در قران کریم نیز مردم مکررا به انجام کار خیر و نیکوکاری تشویق شده اند، «فستبقوا الخیرات» شعار دین ماست که می فرماید در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرید. فرهنگ کار خیر، جهادی و مشارکتی است سالهاست که گروهی از مردم تحت عنوان خیرین در کنار سازمان های متولی به فعالیت های خیرخواهانه روی آورده اند  و در قالب گروه های جهادی یا کارهای مشارکتی اتفاق های بزرگی را رقم زده و به سمت خیر پروری قدم برداشته اند.  شکی نیست که یکی از مهمترین جنبه های کار خیر ساخت مدرسه است. روز سه شنبه مراسم افتتاح پروژه‌های علمی و آموزشی منطقه ۱۷ شهر تهران با تجلیل از ۴ هزار شهید این منطقه و خیران شهر تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم گفت: ان شاالله تا پایان آذر سال جاری، ۲۳ مدرسه خیرساز در سطح شهر تهران افتتاح می‌شود. 
وی افزود: بناهای آموزشی که به تازگی در منطقه ۱۷ ساخته شده بسیار ارزشمند است. برخی از بناهای آموزشی در شهر تهران حقیقتاً مناسب مدرسه نیستند اما امروز بناهایی که به دست خیران ساخته شده است قطعاً می‌تواند ساعات خیلی خوبی را برای دانش آموزان فراهم کند. کریمیان با بیان اینکه کار خیران صرفاً یک کار عمرانی نیست؛ گفت: کار خیران ساخت یک بنای فرهنگی است که همزمان فرهنگ خیرخواهی هم به به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. هر یک از دانش آموزان این مدارس در آینده می‌توانند یک خیر مدرسه ساز باشند و مسیری را که شما طی می‌کنید طی کنند. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مردم ایران از دیرباز اقداماتی عام المنفعه انجام می‌دادند که سودش برای همه بوده است. امروز در همه مناطق شهر تهران مدارس خیرساز در حال ساخت و تکمیل است. ان شاالله تا پایان آذر سال جاری ۲۳ مدرسه خیرساز در سطح تهران افتتاح می‌شود. البته ما تنها مدرسه نمی‌سازیم بلکه تعمیر نوسازی و تجهیز مدارس فعلی هم در دستور کار ماست. وی افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش شهر تهران با کمبود اعتبار مواجه نیست و ما این آمادگی را داریم که برای مناطق مختلف هر طرح بزرگی که ساخت و اجرای آن ضرورت داشته باشد انجام دهیم. مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به کمک مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران یک باشگاه خیران مدرسه ساز راه‌اندازی شده است تا هر کس بتواند در حد بضاعت خود حتی در حد یک آجر برای ساخت مدارس سهیم شود. هدف ما بیش از آنکه جذب اعتبار و سرمایه باشد ترویج یک کار فرهنگی است. هدف ما فرهنگ سازی برای مدرسه سازی است. 
حمیدرضا جمیلی مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 نیز در این مراسم گفت: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیر بنای اصلی توسعه است، فراهم می کند و ما در زمینه تحقق عدالت آموزشی تمام تلاش خود را برای توسعه فضا های آموزشی منطقه صرف خواهیم کرد.

خبرنگار: سمیه افشین فر 


انتهای پیام/
دیدگاه ها