در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح شد؛

هشدار یک کارشناس به مردم/ وارد بازار طلا نشوید

اقتصاد

78623
هشدار یک کارشناس به مردم/ وارد بازار طلا نشوید

رئیس پیشین اتحادیه طلا و سکه به مردم هشدار می‌دهد که ممکن است روند افزایشی طلا ادامه‌دار نباشد و متضرر شوند.

آیت محمدولی رئیس پیشین اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین به مردم هشدار می دهد که ممکن است روند افزایشی طلا ادامه دار نباشد و متضرر شوند.

وی می افزاید: تنش‌های اخیر منطقه شاهد موجب شده تا بازار طلا و سکه افزایشی باشد و با پایان این روند قیمت طلا و سکه کاهش خواهد شد و مردمی که در این بازار سرمایه گذاری کردند متضرر خواهند شد.

محمد ولی با اشاره به حباب بازار سکه و افزایش قیمت طلا می گوید: در حال حاضر سکه و طلا انقدر نوسان به خود گرفته که افرادی که دارایی‌های خود را بر روی اجناس دیگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند ترجیح می‌دهند وارد بازار طلا و سکه شوند.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و سکه در پاسخ به این سوال که چرا نوسان قیمت سکه بیشتر از طلاست، عنوان کرد: دلیل این موضوع این است که مصرف‌کننده یا سرمایه‌گذار گمان می‌کنند سکه اجرت ندارد یا اجرت آن به اندازه مصنوعات طلا نیست و تفاوت‌های قیمتی که سکه پیدا کرده ناش از همین موضوع است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این موضوع، بحث عرضه و تقاضاست چرا که عرضه نتوانسته تقاضا را تامین کند و این شدت و حدت در بحث قیمت سکه هم به وجود آمده است، اگر عرضه به راحتی تقاضا را تامین کند درست است که نوسان پیدا می‌کند اما نه تا اندازه‌ای که حباب سکه به اندازه قیمت سکه در دوسال گذشته شود.

محمدولی با تاکید بر اینکه مردم انتظار نداشته باشند که قیمت طلا با کاهش زیادی روبه رو شود، گفت: در حال حاضر، طلا به عنوان یک سرمایه با ارزش شناخته می‌شود و اکثر مردم برای اینکه نقدینگی خود را حفظ کنند، وارد بازار طلا و سکه می‌شوند؛ اما تولید طلا جوابگوی جمعیتی که در این کره خاکی وجود دارند، نیست به همین دلیل نمی‌توانیم امیدوار باشیم طلا به آن قیمتی که ما میخواهیم کاهش پیدا کند.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و سکه در در پایان حباب قیمت سکه را حدود ۱۴ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تنش‌ها پایان می یابد و آرامش به بازار برمیگردد و احتمالا شاهد کاهش قیمت طلا در بازار خواهیم بود.

به گزارش ایران آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (دوشنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران به ۴۸ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۵۵ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۲۳ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی به نرخ ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۷۳۴ دلار رسید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد