در سی و مین سال روز بیمه سلامت مطرح شد

بیش از ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

جامعه

78626
بیش از ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه بیش از ۴۵ میلیون ایرانی در کشور بیمه سلامت دارند به رایگان بودند بیمه برای ۱۲ میلیون نفر اشاره کرد و گفت:  برای دهک‌های بعدی نیز تخفیف ۷۰ تا ۸۰ درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، محمد مهدی ناصحی  در سی امین نکوداشت سالروز بیمه سلامت که با حضور دکتر ظفرقندی وزیربهداشت، دکتر شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، دکترسالاری مدیرعامل تامین اجتماعی و جمعی از مسئولان برگزار شد، به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۵ میلیون ایرانی در کشور بیمه سلامت شدند که از این تعداد ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه، رایگان هستند. 

 ناصحی با اشاره به اینکه ۱۷ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، ادامه داد: به دنبال آن نیستیم که بیمه رایگان را گسترش دهیم بلکه باید گام هایی برداریم که با رونق اقتصادی مردم خود را بیمه کنند. 

ناصحی با بیان اینکه با راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج توانستیم بخشی از مشکلات بیماررا مرتفع سازیم عنوان کرد: تا کنون ۱۰۷ نوع بیماری در این صندوق ثبت شده است و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از بیماران خاص هم تحت پوشش خدمات این صندوق قرار گرفتند.  

وی با بیان اینکه ۵ دهک اول جامعه رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: برای دهک‌های بعدی نیز تخفیف ۷۰ تا ۸۰ درصد در نظر گرفته شده است. 
ناصحی در ادامه به سالمندان هم اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت توجه به سالمندان را در دستور کار دارد و می‌خواهیم برای سالمندان بالای ۶۵ سال خدمات بیمه‌ای رایگان ارائه بدهیم. همچنین، امادگی داریم خدمات مراقبت در منزل را برای سالمندان انجام دهیم. 


پیوند کبد بدون یک ریال پرداختی از سوی بیماران 
در ادامه مراسم سی و مین سالروز خدمت بیمه سلامت دکترعلی جعفریان جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: کار ما در حوزه سلامت ارایه خدمت است و موظف هستیم دسترسی برای مردم ایجاد و عدالت را برقرار کنیم.  وی اظهار داشت: هر جای دنیا در حوزه سلامت و ارایه خدمات مشکلاتی وجود دارد اما سعی داریم در دولت وفاق ملی دسترسی مردم به حوزه سلامت را هموارتر و مسایل را برطرف کنیم. 

جعفریان در خصوص خدمات خوب پزشکی در کشور بیان کرد: اگر بخواهم مثالی برای صحبتم بزنم به پیوند کبد اشاره می کنم به طوری که در بیمارستان امام خمینی ره ۱۸۴۰ پیوند کبد انجام شده است بدون حتی ریالی پرداختی از سوی بیماران و این در حالی انجام می شود که در کشورهایی مثل امریکا برای این نوع پیوند بیماران باید هزینه های بالایی را پرداخت کنند و امیدوارم با همت مسوولان با منابع محدود، خدمات بهتری را با روی خوش به مردم ارایه دهیم تا رضایت بیشتری جلب کنیم .

خبرنگار: محدثه جعفری 


انتهای پیام/
دیدگاه ها