گزارش «ایران» از وضعیت فرسودگی بیمارستان‌های تهران

بستری ممنوع!

جامعه

78627
بستری ممنوع!

فرسودگی بیمارستان‌ها در کشور موضوع جدیدی نیست چرا که سال‌هاست کارشناسان مدیریت بحران بویژه در تهران نسبت به آن هشدار می‌دهند به طوری که هشت بیمارستان پایتخت از جمله بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)، امام خمینی(ره)، لولاگر و... بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی ناایمن معرفی شده‌اند؛ موضوعی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در اولین نشست خبری‌اش به آن پرداخت و گفت: بخش بستری بیمارستان لولاگر به دلیل فرسودگی تعطیل شده و به دنبال جایگزینی برای آن هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، نادر توکلی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در دوره مدیریت جدید بیان کرد: برنامه استراتژیک دانشگاه سال گذشته تدوین شده و بنده نیز اهداف استراتژیک دانشگاه را دنبال خواهم کرد. یکی از برنامه‌های مهم پیگیری موضوع فرسودگی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه است.
وی با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی بیمارستان‌ها اولویت اصلی ماست، عنوان کرد: در شهر تهران تعدادی از بیمارستان‌ها اخطار فرسودگی دریافت کرده‌اند. یکی از آنها بیمارستان حضرت رسول(ص) بود که در سال گذشته به کمک خیرین، بخشی از آن بیمارستان که در شرایط بحران بود، از این وضعیت خارج شد.‌ همچنین بخش بستری بیمارستان لولاگر به دلیل فرسودگی تعطیل شده و به دنبال جایگزینی برای آن هستیم و فقط کلینیک‌های سرپایی در این بیمارستان فعالیت می‌کند.

با کمبود پرستار مواجه‌ایم
دکتر توکلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی تحت پوشش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیگیری مطالبات پرداختی پرستاران از نظر زمانی به‌روزتر عمل کرده و یکی از مباحث مهمی که در حال پیگیری آن هستیم، اضافه کاری پرستاران است. همچنین بحث اسکان و پانسیون‌های پرستاری یکی دیگر از مشکلات پرستاران بود. بنابراین در کنار توجه به نظام پرداخت توجه ویژه‌ای به اسکان پرستاران هم داریم تا از مشکلات آنها کاسته شود.

کلینیک بیمارستان اکبرآبادی بازسازی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه جایگزین بیمارستان فیروزآبادی مشخص شد و ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز در حال نوسازی است، به فرسودگی بیمارستان اکبرآبادی در مرکز شهر و شهدای یافت آباد هم اشاره کرد و گفت: بیمارستان اکبرآبادی که یکی از فعال‌ترین مراکز تولد نوزادان است، بخش کلینیکش بازسازی شده اما ساختمان آن نیاز به نوسازی دارد. به‌دلیل فرسودگی بیمارستان‌ها، بیمارستان باب‌الحوائج به‌عنوان جایگزین بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در نظر گرفته شده است. همچنین ساختمان جدید بیمارستان فیروزگر توسعه یافته و به بهره‌برداری رسیده است.

خبرنگار: محدثه‌ جعفری


انتهای پیام/
دیدگاه ها