رئیس شورای شهر تهران:

حضور شهردار در شورا به تعویق افتاد

جامعه

78645
حضور شهردار در شورا به تعویق افتاد

رئیس شورای شهر تهران در جلسه شورا با اشاره به این که شهردار تهران برای پاسخگویی به سوالات اعضای شورا فعلا حاضر نمی شود، گفت: حضور شهردار به تعویق افتاده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، مهدی چمران در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: با اینکه علیرضا زاکانی شهردار تهران برای حضور و پاسخ به سوال ۲ عضو شورا آماده بود اما به دلیل شرایط عمومی کشور حضور وی به تعویق افتاد.

از سویی دیگر اما سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که شهردار تهران موظف به پاسخگویی در خصوص ابهامات است، توضیح داد: در صورتی که حداقل هفت نفر از اعضای شورا نسبت به پاسخ شهردار قانع نشوند و آن اشکال از نظر آن‌ها پابرجا بماند، گام‌های دیگر قانونی از قبیل استیضاح حتما در جای خود مطرح می‌شود.

وی افزود: اعضای شورای شهر در یک بخش وظیفه قانون‌گذاری و تدوین ضوابط و مقررات دارند و در بخش دوم نقش آن‌ها نظارتی است که این نقش بسیار پر اهمیت‌تر است. گاهی اوقات یا به تذکرات پاسخ داده نمی‌شود یا اگر هم پاسخی داده شود، غیر قابل قبول است که در این صورت تبدیل به سوال می‌شود و به استناد ماده ۸۳ قانون شوراها وقتی یکی از اعضای شورا سوالی مطرح کند باید ظرف حداکثر ۱۰ روز شهردار در صحن حاضر شود و پاسخ دهد.

گفتنی است، سوال مطرح شده از سوی تشکری هاشمی، در خصوص ون تاکسی‌های شهرداری تهران بود، مبنی بر اینکه مبلغ هنگفتی از سوی شهرداری به حساب وزارت کشور واریز شده اما به جای ۶۳۰ دستگاه ون تنها ۲۵۲ دستگاه تحویل شهرداری شده در حالیکه شهرداری تهران ۲۰۰ میلیارد تومان مازاد پرداختی هم داشته اما نه ون و نه خودروی دیگری جایگزین تحویل نگرفته بنابراین این ون‌ها به هیچ عنوان در اختیار شهروندان تهرانی قرار نگرفته‌اند.

تشکری هاشمی ادامه داد: همچنین یکی از موارد مبهم دیگر این است که روابط مالی با شرکت‌هایی که ون‌ها را دریافت کرده‌اند، مشخص نشده است بر همین اساس به دلیل این ابهامات در قالب ۱۲ مورد از شهردار تهران سوال شد.

زنان محور سلامت خانواده و جامعه

در جلسه شورای شهر نرگس معدنی‌پور، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان این که زنان محور سلامت جامعه و خانواده محسوب می‌شوند، گفت: حفظ و ارتقای سلامت زنان جز مسئولیت‌های پر اهمیت مدیران و سیاست‌گذاران است.

وی افزود: بی‌شک تلاش در حوزه سلامت زنان راهی میانبر در جهت دستیابی به اهداف اقتصاد سلامت و عدالت در سلامت است. تعدد وظایف زنان در خانواده و جامعه و افزایش روزافزون مسئولیت‌های آن‌ها از یک سو و خصوصیات و ویژگی‌های جسمی و روانی از سوی دیگر، آنان را در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌دهد هر چند که فعالیت‌ها و خدمات خوبی از سوی حوزه‌های اجرایی تاکنون صورت گرفته اما به جهت اهمیت و حساسیت‌های ویژه این حوزه باید مداومت و تلاش در برنامه‌ریزی و انجام این دست از فعالیت‌ها همواره مورد دغدغه دستگاه‌های اجرایی باشد.

خبرنگار: مهسا قوی قلب


انتهای پیام/
دیدگاه ها