لزوم افزایش مشوق‌های تولید و صادرات هنر-صنعت فرش

فرهنگ

82638
string(814) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"591.7794610231426","_w":"1052.0523751522535","_y":"0","_x":"123.01096224116921","source":"\/news\/photo\/1403\/09\/24\/8706a50b15b7bc87c982c94ee051ea33.jpg","_pr_css":"display: block; width: 194.667px; height: 129.727px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateX(-18.708px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" لزوم افزایش مشوق‌های تولید و صادرات هنر-صنعت فرش

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران بر ضرورت افزایش مشوق‌های تولید و صادرات فرش تاکید کرد و گفت: فرش به عنوان یک هنر-صنعت با سابقه دیرینه و ارزشمند در معرفی فرهنگ ایران در دیگر کشورها موثر است.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، مهدی سیجانی اظهار داشت: زمانی حضور در بازارهای بین‌المللی و صادرات، فرش ایرانی بسیار پررنگ بود، اما در سال‌های گذشته به دلیل ورود کشورهای رقیب مانند چین و البته تحریم‌ها، سهم فرش ایران در بازار جهانی و صادرات به شدت کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت‌های داخلی از این صنعت باید به صورت ویژه افزایش یابد، گفت: صنعت فرش ظرفیت بسیار خوبی در ارزآوری و صادرات دارد. دست‌کم تا یک مقطعی دولت بحث رفع تعهد ارزی را برای این رشته فعال گذاشت که اکنون رقمی نیست و خیلی بیش از این باید باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه باید به فعالان فرش توجه ویژه شود، افزود: مشوق‌های دولتی و تا حدی چشم‌پوشی از تعهد ارزی، صنعت فرش را دوباره احیا می‌کند و روزهای حضور فعال در بازارهای جهانی را باز می‌گرداند، با ارائه مشوق و حمایت بیشتر انگیزه حضور فعالان این هنر- صنعت در بازار جهانی و نمایشگاها بیشتر می‌شود.

سیجانی به افزایش هزینه‌ها و ضرورت حمایت مادی برای تامین بیمه بافنده‌های فرش اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای معرفی و بازاریابی داخلی و خارجی است تا حضور فعال‌تر و گسترده‌تر هیات‌های تجاری و بازاریابی جدید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت حضور فعال هیات‌های تجاری در صنعت- هنر فرش، به موانع صادرات فرش اشاره کرد و گفت: با تورم موجود و افزایش هزینه‌ها، شاید فرش تا حدی در بازار داخلی به کالای ارزشمند و تا حدودی لوکس تبدیل شده باید مشوق‌هایی در نظر گرفته شود که هزینه‌های تولید کمتر و از سوی دیگر قدرت خرید مصرف‌کننده بیشتر شود.

سیجانی اظهار داشت: با مجموع حمایت‌های لازم و رفع دغدغه‌های موجود که پررنگ‌تر هم شده، باید مسائل فعالان این هنر-صنعت را پیگیری کرد تا سال بعد نمایشگاه پررنگ و قوی تری برگزار شود.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ