رییس هیات مدیره انجمن شرکتهای سروکو و مدیرعامل ماهان نت:
شرکتهای سروکو در واقع قدیمیترین ارائه کنندگان سرویسهای ارتباطی در ایران هستند
بازار
83583
![شرکتهای سروکو در واقع قدیمیترین ارائه کنندگان سرویسهای ارتباطی در ایران هستند](https://cdn-news.inn.ir/photo/1403/10/04/ecf3e0f6ae692f0e20996e69e6afc490-a-i-l.jpg)
رییس هیات مدیره انجمن شرکتهای سروکو و مدیرعامل ماهان نت گفت: شرکتهای سروکو در واقع قدیمیترین ارائه کنندگان سرویسهای ارتباطی در ایران هستند که گستردهترین شبکه وای فای در کشور را در دورترین نقاط ایجاد کردند و طی این چندسال بدلیل عدم برخورداری از شبکه های دسترسی نوین مجبور به نگهداشت شبکه قدیمی خود بوده اند.
به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، علی ذاکر رییس هیات مدیره انجمن شرکتهای سروکو و مدیرعامل ماهان نت در نشست امروز ۴ دیماه در نمایشگه تلکام ۱۴۰۳ که با حضور وزیر محترم ارتباطات و مدیر عامل مخابرات ایران برگزار شد گفت ؛ اصلاح سیاست ایجاد اتصال به جای ایجاد پوشش توسط وزارت ارتباطات در دولت جدید عین عبارت سیلی نقد به از حلوای نسیه است. این سیاست توانست کشور را از ایجاد شبکهای ناکارآمد در آینده رها کند و جلوی هدر رفت هزاران میلیارد سرمایه دولتی و خصوصی را بگیرد.
شرکتهای سروکو در واقع قدیمیترین ارائه کنندگان سرویسهای ارتباطی در ایران هستند که گستردهترین شبکه وای فای در کشور را در دورترین نقاط ایجاد کردند و طی این چندسال بدلیل عدم برخورداری از شبکه های دسترسی نوین مجبور به نگهداشت شبکه قدیمی خود بوده اند.
حال با درایت مقام محترم وزارت آقای هاشمی و ریاست سازمان تنظیم مقررات فتاحی و اراده مدیریت محترم مخابرات ایران جناب آقای مهندس جعفرپور و مدیران عامل شرکتهای سروکو در کوتاهترین زمان ممکن پیوند مخابرات ایران با برخورداری از بیش از ۱۹۰ هزار کیلومتر فیبر در سطح کشور با شرکتهای سروکو که در تمام کشور گسترده که تخصص اصلی آنها ایجاد اتصال است منجر به یک همکاری بیبدیل خواهد شد که منافع آن در ابتدا کام مردم را شیرین خواهد کرد و درآمد مخابرات ایران را افزایش خواهد داد و در نهایت شرکتهای سروکو را به جایگاهی بیشتر و تاثیرگذارتر از گذشته خواهد رساند.
امروز شرکت مخابرات ایران چند ده بازوی پرتوان در سراسر کشور دارد و متقابلا شرکتهای سروکو هم مجهز به شبکه فیبر سراسری شدهاند که این وفاق و همکاری را به فال نیک میگیریم
طراحی ، پیاده سازی، مذاکره و عقد قرارداد طی فقط یک ماه نشان داد اراده وزارت ارتباطات و مدیریت مخابرات ایران و شرکتهای سروکو به این همکاری چقدر جدی است و چقدر جای این نوع همکاریها خالی بود.
همانطور که مقام وزارت دیروز هم بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و ذینفعان حوزه تنظیمگری فناوریهای نوین تاکید کردند این اقدام شرکت مخابرات ایران و شرکتهای سروکو نشانگر بلوغ طرفین در نشستن پای مذاکره و مشارکت در حوزه فناوری فیبر نوری بدون ورود بخش دولتی به حوزه تنظیمگری است.
هم اکنون که شرکتهای سروکو با قراردادهایی که در چند روز آینده هم اضافه خواهد شد حداقل ۱۰۰ هزار کاربر اتصال تعهد دادهاند و میدانیم که راهاندازی یک سازمانی این چنینی از نقطه صفر بسیار سخت خواهد بود پیشبینی میکنیم به شرط توسعه و بهبود شبکه فیبر در سال دوم دو برابر این عدد و برابر ۲۰۰ هزار اتصال و در سال سوم ۳۰۰ هزار اتصال و در مجموع ۵۰۰ هزار اتصال توسط شرکتهای سروکو صورت پذیرد.شایان ذکر است که کل اتصال فیبر نوری که طی سنوات قبل انجام شده کمی بیشتر از ۳۰۰ هزار اتصال است لذا تعهد شرکتهای سروکو نشان از توانمندی آنها در این زمینه است.
تهدید جدی برای توسعه شبکه ثابت همیشه نامتوازن بودن قیمت دیتای موبایل با قیمت دیتای شبکه ثابت بوده است نه آنکه موافق گران کردن بی دلیل اینترنت موبایل باشیم بلکه مشخص است که متعادل شدن قیمت مکالمه موبایل با دیتای موبایل منجر به افزایش قیمت دیتا و کاهش قیمت مکالمه خواهد شد و در نهایت مردم برای ارتباطات خود جمعاً عدد ثابتی را پرداخت خواهند کرد و اینگونه شبکه ثابت هم رشد خواهد نمود.
تهدید دوم هم که برای شبکه ثابت و هم برای شبکه همراه و هم برای امنیت کشور است ورود تکنولوژیهای جدید ارتباطی ماهوارهای بدون نظارت و تنظیمگری و اعمال حاکمیت میباشد.
حال همانطور که ریاست محترم جمهور مقام محترم وزارت بارها تاکید کردهاند یکی از موارد مقابله با این مشکل که خواست همه مردم هم هست بهبود فیلترینگ است که ظاهراً در دستور کار قرار دارد لذا خواهشمندیم پیگیریهای لازم جهت تسریع این فرایند صورت پذیرد و آخرین مطلب بسیار مهم که حضور مقام وزارت برای طرح این مطلب مغتنم میشماریم مبحث عدم افزایش قیمتهای سرویس اینترنت طی ۹ سال اخیر میباشد.
همانطور که میدانید طی این ۹ سال فقط در سال گذشته به میزان ۳۴ درصد افزایش اعمال گردید که عیناً این افزایش در خرید پهنای باند شرکتها و هزینههای منابع انسانی و سایر هزینهها ناپدید شد و شرکتها نتوانستند توسعهای در شبکه ایجاد کنند.
سرکوب قیمتها اول و آخر به زیان مصرف کننده نهایی یا همان مردم خواهد بود عدم امکان توسعه و عدم بهبود ارائه سرویس به زیان مردم بوده است گرچه در خیلی از کشورها عدم افزایش قیمت را با توسعه بازار جبران می کنند اما با تورم موجود در کشور و عدم توسعه بازار اینترنت ثابت عملاً عدم افزایش قیمت بزرگترین مانع برای ارائه سرویس خوب به مردم شده است.
در پایان ضمن ابراز خرسندی مجدد از حصول این توافق مجدداً از مقام وزارت بابت حمایتهای ایشان از این توافق دلچسب و عالی کمال تشکر را داریم و همچنین جدیت آقای مهندس جعفرپور در انجام این کار مهم در کوتاهترین زمان ممکن را ارج مینهیم . از همکاران عزیزم و مدیران شرکتهای سروکو که با اراده در این مسیر قدم نهادند متشکرم
انتهای پیام/