اختلاف نظر در تاثیر قطعی معدل ناشی از فقدان نظام حکمرانی در آموزش و پرورش است

جامعه

85520
string(852) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"528.6609170143342","_w":"939.8416302477052","_y":"114.55127197001971","_x":"260.1583697522948","source":"\/news\/photo\/1403\/10\/29\/6c2c4f0bce4270350454eff1471fd67b.jpg","_pr_css":"display: block; width: 204.29px; height: 136.193px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateX(-44.2897px) translateY(-19.5014px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" اختلاف نظر در تاثیر قطعی معدل ناشی از فقدان نظام حکمرانی در آموزش و پرورش است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه باید بنیان‌های تعلیم و تربیت، اهداف، اصول و روش‌های تعلیم و تربیت مشخص شود، گفت: اختلاف نظر در تاثیر قطعی معدل در کنکور به علت نداشتن نظام حکمرانی در آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز شنبه در همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: یک وزیر می‌گوید اگر تاثیر قطعی معدل انجام نشود، نظام آموزش و پرورش ویران می‌شود و وزیر دیگر می‌گوید اگر اجرا شود، ویران می‌شود علت این موضوع نداشتن نظام حکمرانی در نظام آموزشی است.

وی ادامه داد: این اختلاف ها ناشی از آن است که پیامدها به نظام آموزشی جریان می‌دهد در حالی‌که نظام حکمرانی نباید تحت تاثیر پیامدها باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خلأ امروز تعلیم و تربیت فقدان یک الگوی حکمرانی حکمی است، افزود: این فرآیندی است که با مشارکت حداکثری ذینفعان یعنی معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها انجام می‌شود.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: این حکمرانی پنج اصل ازجمله سیاست گذاری، تنظیم گری، راهبری، تصدی گری، نظارت و ارزیابی دارد.

وی تاکید کرد: درباب مشارکت ذی‌نفعان می‌توان به این اشاره کرد که وزارت آموزش و پرورش باید تحقیق پیمایشی از معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها درباره مصوبه کنکور انجام می‌داد و جمع بندی ذینفعان درباره این سیاست را اعلام می‌کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: قوام حکمرانی در مشارکت حداکثری ذی‌نفعان در تصمیم گیری است.

حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز در همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: پنج محور اساسی عمل انقلابی شامل دلسوزی، اقدام مبتکرانه، اقدام منصفانه، اقدام بدون اهانت و توهین، و اقدام قاطعانه و عادلانه است.

وی افزود: این پنج محور کلی، باید در عمل به عنوان نقشه‌راه در دوره کنونی مورد توجه قرار گیرد. در این مسیر، دلسوزی و توجه به شرایط دیگران، ابتکار عمل در حل مشکلات، و تصمیم‌گیری قاطع و عادلانه از ارکان اصلی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد:  باید خود را در تحولات تاریخی ایران و ایران اسلامی به عنوان افرادی بدانیم که ماموریتی داریم تا رسالت انقلاب را از یک دوره به دوره دیگر منتقل کنیم.

لطیفی خاطرنشان کرد: این گردهمایی فرصتی است برای فهم بهتر از مسئولیت‌های ما در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و امید است به برکت این همایش، همه ما بتوانیم گام‌های مؤثری در راستای اعتلای آموزش و پرورش کشور برداریم. 


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه