رتبه نخست وزارت ارتباطات با پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به درخواست‌های مردم

اقتصاد

85810
string(793) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"720.0000000000001","_w":"1280","_y":"72.99999999999994","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1403\/11\/02\/3ab15c3ee08fb493099413994f3da617.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 108.25px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateY(-9.125px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" رتبه نخست وزارت ارتباطات با پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به درخواست‌های مردم

بر اساس اعلام دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ۶ماهه نخست ۱۴۰۳ وزارت ارتباطات و وزارت نفت با ۱۰۰ درصد پاسخگویی به درخواست‌های مردم رتبه نخست دستگاه‌های اجرایی را به دست آوردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عملکرد ۶ ماهه ۱۴۰۳ پاسخگویی به درخواست‌های مردم در سامانه iranfoia را منتشر کرد.

بر اساس داده‌های این گزارش، دو وزارتخانه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «نفت» با ۱۰۰ درصد پاسخگویی بهترین عملکرد بین وزارتخانه‌ها را داشته و در صدر جدول قرار گرفته‌اند. همچنین از نظر مدت‌زمان پاسخگویی به ترتیب وزارت «دفاع» و «دادگستری» با میانگین زمان پاسخگویی ۲ و ۳ روز بهترین عملکرد را داشته‌اند.

مطابق قانون همه مؤسسات عمومی متصل به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مکلف به پاسخگویی به درخواست‌های مردم طی ۱۰ روز هستند و همچنین همه مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی ملزم به پیوستن به این سامانه ملی هستند.

بر اساس این گزارش در ۶ ماهه نخست سال جاری مجموعاً ۴۶۱۴ درخواست برای این مؤسسات ثبت شده که به ۴۱۷۶ پاسخ داده‌اند و ۳۱درصد پاسخ‌ها موجب نارضایتی درخواست‌کننده بوده است که بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون درخواست‌کننده ۲۰ روز مهلت اعتراض و اعلام نارضایتی نسبت به پاسخ ارائه شده مؤسسه پاسخگو دارد. البته به ۶۰ درصد اعتراض‌ها بعد بازبینی مجدد و مشورت دهی دبیرخانه کمیسیون پاسخ دوباره داده شده است.

گفتنی است، سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سال ۱۳۹۶ برای اجرای قانون و ثبت درخواست اطلاعات مردم راه‌اندازی شد و اکنون بیش از ۲۷۰۰ دستگاه و سازمان عمومی و خصوصی برای ارائه اطلاعات و پاسخگویی به نیازمندی‌های اطلاعات مردم در این سامانه عضو هستند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد