«ایران آنلاین» بررسی می‌کند؛

زخم کاری ۴؛ سریالی ضعیف با خطوط داستانی بی ربط

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

فرهنگ

86720
string(767) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"810","_w":"1440","_y":"29","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1403\/11\/15\/a49b66b4f2480f6dfa018672816f75ce.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 96.4444px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateY(-3.22222px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" زخم کاری 4؛ سریالی ضعیف با خطوط داستانی بی ربط

سریال «زخم کاری» با وجود اینکه شروع خوبی داشت، اما فصل به فصل ضعیف‌تر شد و کار به جایی رسید که فصل چهارم این سریال را می‌توان بدترین فصل آن دانست.

گروه فرهنگی ایران آنلاین: زخم کاری یک مجموعهٔ نمایش خانگی ایرانی در ژانر درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان است که در چهار فصل ساخته شده است. فصل اول این سریال بر پایهٔ رمان بیست زخم کاری نوشتهٔ محمود حسینی‌زاد و نمایشنامهٔ مکبث نوشتهٔ ویلیام شکسپیر و فصل دوم آن نیز با نگاهی به نمایشنامهٔ هملت نوشتهٔ ویلیام شکسپیر و طراحی قصه مهدویان نوشته شد. فصل سوم و چهارم نیز به ترتیب با نام‌های انتقام و مجازات در سال ۱۴۰۳ پخش شد.

این سریال در همان فصل اول توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و با وجود اینکه انتظار می‌رفت داستان در همان فصل اول به پایان برسد اما در کمال ناباوری، این سریال چهار فصل ادامه پیدا کرد و هنوز هم مشخص نیست که آیا فصل پنجمی در کار باشد یا خیر؟

«زخم کاری» با وجود اینکه شروع خوبی داشت، اما فصل به فصل ضعیف‌تر شد و کار به جایی رسید که فصل چهارم این سریال را می‌توان بدترین فصل آن دانست.

زخم کاری

فصل چهارم به‌عنوان فصل پایانی سریال زخم کاری، نقطه‌ای حساس در داستان این سریال به شمار می‌رود. این فصل مجازات نام‌گذاری شده و نشان‌دهنده‌ی پایان خونین و پر از جنون داستان است. در این فصل، تمامی گره‌های داستانی باز شده و تماشاگران با سرنوشت نهایی شخصیت‌ها روبرو می‌شوند.

اگرچه، فصل چهارم به پیشبرد داستان به سمتی جدید و مورد انتظار برای بینندگان کمک می‌کند و رویدادها نشان‌دهنده تغییرات عمده‌ای در زندگی شخصیت‌ها و پیچیدگی‌های بیشتر داستان هستند، اما این فصل همچون دو فصل گذشته از ضعف‌های زیادی رنج می‌برد.

یکی از مهم‌ترین ضعف‌های فصل چهارم «زخم کاری»، طولانی شدن بی‌مورد داستان با اضافه شدن شخصیت‌های بی‌اهمیت بود، به‌طوری که هسته اصلی داستان که در فصل اول شکل گرفته بود به طور کامل تغییر کرد. در این فصل، آدم‌ها و شخصیت‌های سرگردانی وجود دارند که هیچ منطقی در آن یافت نمی‌شود و مخاطب هم نمی‌تواند با شخصیت‌ها همذات‌پنداری کند.

مانند فصل‌های قبل، در برخی قسمت‌های فصل چهارم نیز ریتم داستان کند است که این کندی داستان را برای برخی از مخاطبان خسته‌کننده می‌کند.

زخم کاری

در این فصل، برخی از رازهای داستان گشوده می‌شوند. اگرچه این گشودن رازها می‌تواند برای بسیاری از بینندگان راضی کننده باشد، اما اینطور احساس می‌شود که برخی از رازها به‌اندازه کافی پرداخت نشده‌اند یا انتظارات بینندگان را برآورده نمی‌کند.

همچنین، در برخی صحنه‌ها، احساس می‌شود که فیلم‌نامه یا کارگردانی به خوبی عمل نکرده است. این ضعف می‌تواندمنجر به ایجاد برخی لحظات ناخوشایند یا ناموفق در سریال شود.

در مجموع می‌توان گفت که فصل چهارم سریال «زخم کاری» ضعیف‌ترین فصل این سریال بود که در پایین‌ترین سطح قرار داشت. در این فصل، به‌هیچ عنوان نمی‌توان با شخصیت‌ها یا خطوط داستانی همراه شد و بدون‌شک می‌توان گفت که وصل شدن به فصل چهارم زخم کاری امری غیرممکن است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ