ایران آنلاین گزارش می دهد؛
کادیلاک الدورادو؛ کلاسیک جذاب
جهان
87554
![کادیلاک الدورادو؛ کلاسیک جذاب](https://cdn-news.inn.ir/photo/1403/11/24/2031134861d4829e2b81e61df8f4d1c2-a-i-l.jpg)
گروه جهان ایران آنلاین: حدود هفتاد سال پیش یعنی در قرن نوزدهم خودروهای لوکس تعداد انگشت شماری بودند که کادیلاک در زمره آنان شناخته می شد.
این خودروساز باید جز سه خودروساز قدیمی جهان دانست. اولین خودروساز جهان اولدزمبیل است که در سال 1897 کار خود را آغاز کرد و بیوئیک دز سال 1899 و نهایتا کادیلاک که در سال 1902 زیر نظر جنرال موتورز طرح های خود را روی خط تولید برد تا نام خود را در بین سفارشی و لوکس سازان معرفی کند. کمپانی کادیلاک نام و نشان خود را از مکتشف فرانسوی و موسس شهر دیترویت به نام "آنتونی دیلا موث کدیلک" الهام گرفته است. همچنین لوگو رسمی کادیلاک نیز از نشان خانوادگی آنتونی کدیلک الهام گرفته شده است. این نام باعث شد تا به عنوان معنی لفظی "منحصر به فرد و برتر از دیدگاه کیفیت، لوکسگرایی و ابعاد" در ادبیات واژه نامه های جهان وارد شود.
این برند توانسته در گوی رقابت در رسیدن به کاخ سفید خود را به عنوان خودرو تشریفاتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا معرفی کند.
یکی از جذاب ترین و خوش نام ترین خودروهای تولیدی این خودروساز مربوط به تاریخ 1977 است که از آن به عنوان الدورادو نام برده می شود. الدرادو به معنی «مطلّا» و «زرنگار» است که بیشتر اوقات این اسم به شهر افسانهایِ ثروتهای اسطورهای، جایی در آمریکای جنوبی که الهامبخش بسیاری سفرهای اروپاییان بود اطلاق شده است.
الدورادو با تداوم تولید در دوازده نسل و در طی 50 سال سهمی در حدود 10 درصد از کل فروش کمپانی کادیلاک را به خود اختصاص داده که این رکورد بدون رقیب همچنان در اختیار این مدل است.
با ابهت و جذاب
طراحی نسل نهم به نوعی ادامه دهنده نسل هشتم آن است. نسلی که از آن به عنوان از زیباترین، با پرستیژترین و در عین حال سادهترین نوع خودرو کادیلاک نام می برند.
با بازطراحی صورت گرفته در نسل هشتم الدرادو به طول 5700 میلی متر، عرض 2030 میلی متر و نهایتا ارتفاع 1380 میلیمتر رسید. به این ترتیب نسل جدید خودروهای ساخت کادیلاک 10 سانت از مدل های قبلی خود طول بیشتری پیدا کرد و در موضوع فاصله محورها افزایش 20 سانتی را به ثبت رساند. همین تغییر سایز در الدرادو این خودرو را در ظاهر پهن تر، شکیل تر و نهایتا سنگین تر از نسل هشتم کرد.
از دیگر ویژگیهای بارز متمایز کننده الدورادو میتوان به جلوپنجره و سپرهای کرومی بسیار بزرگ، ساختار چهار چراغ گرد در مدلهای پایین (1971-1974) و چهار چراغ مستطیل در مدلهای بالاتر (1975-1978)، چراغهای روشنایی موجود بر پایین گلگیرهای جلو برای روشنایی در شب به هنگام پیچیدن (همانند شورولت کوروت C4)، وجود لچکی کوچک در ستون C (در نسل نهم)، سقف نیم وینیل (Vinyl-نوعی چرم مصنوعی) و مهمتر از همه چراغهای عقب عمودی که از سنتهای کادیلاک به شمار میروند، نام برد.
طراحی آرامش بخش در فضای داخلی
فضای طراحی شده در داخل این خودرو ترکیبی از چوب و چرم است که به عنوان یک ویژگی شاخص در نمای داخلی کلاسیک های کادیلاک اشتراک دارد.
داشبورد طراحی شده در الدرادو پهن بود و چیدمان آن راننده محور تا امکان استفاده از تنظیمات و آپشن ها به آسانی فراهم آید. صندلیهای بسیار پهن ردیف جلو در آن با سیستم کنترلی برقی در 8 جهت، سیستم کروز کنترل برقی با قابلیت افزایش یا کاهش سرعت، آنتن برقی اتوماتیک، سیستم رادیو پخش AM/FM با قابلیت جست و جو اتوماتیک کانالهای رادیویی، گرمکن شیشه عقب و سیستم شیشه شور و برف پاک کن شیشه جلو با قابلیت تنظیم سرعت و تاخیر که در آن زمان فقط بر محصولات لوکس خودروسازان آمریکایی عرضه میشد، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما مجهز به کمپرسو جدید با بازدهی بالا، سیستم روشنایی پیشرفته ویژه تنظیم نوردهی چراغها در شب مجهز به تایمر برای تعیین زمان خاموش شدن چراغها، سیستم تنظیم ارتفاع، قفل مرکزی هوشمند با قابلیت قفل اتومات به هنگام حرکت و سیستم فیبر نوری نشانگر صحت و سلامت سیستم روشنایی و راهنماهای خودرو تنها گوشهای از ویژگیهای لوکس این سدان پهن پیکر از جمله دیگر آپشن های در نظر گرفته شده برای این مدل از خودرو است.
مشخصات فنی
وزن ادرادو 2.3 تن است که برای چالاکی در حرکت از سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو در آن استفاده شده است. همین خصوصیت باعث شد تا فضای نشیمن بسیار بزرگ و راحتی در خودرو فراهم شود.
این خودروی جذاب با وجود وزن بالا از این توانایی برخوردار است که در طی 13 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه برسد. طراحان این خودرو نهایت سرعت آن را 200 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفتند.
میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر 17 الی 24 لیت در هر صد کیلومتر است.
انتهای پیام/