معاون وزیر آموزش و پرورش:
قدمهای اول تغییر کتب درسی را برداشتهایم
جامعه
88032

احمد محمودزاده در خصوص محتواهای آموزشی گفت: باید اتفاقات و تغییراتی رخ بدهد، علاوه بر محتوای آموزشی شیوه آموزش هم مهم است که باید مورد توجه باشد.
به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، دولت چهاردهم از ابتدای شروع کار خود نشان داده که موضوع تعلیم و تربیت برای این دولت از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی محورهای مورد تأکید مسعود پزشکیان نیز از ابتدا محرومیتزدایی، توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی بوده است. کیفیت آموزش به موضوعات متعددی بستگی دارد که یکی از آنها اصلاح برنامه درسی و آموزشی است.
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در گفتوگو با «ایران» درباره تغییر برنامههای درسی و تأکید رئیسجمهوری بر این امر بیان کرد: «در خصوص محتواهای آموزشی باید اتفاقات و تغییراتی رخ بدهد. علاوه بر محتوای آموزشی شیوه آموزش هم مهم است که باید مورد توجه باشد.»
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: «رئیسجمهوری خود عنایت ویژهای به این موضوع دارند، زیرا طبق مباحثی که اکنون مطرح میکنند یک بخشهایی درباره سختافزارهای وزارت آموزش و پرورش است و دستور دادند که مسائل سختافزاری وزارت آموزش و پرورش باید یک ساله تمام شود.»
محمودزاده تأکید کرد: «یعنی ما در آموزش و پرورش نباید معطل امکانات سختافزاری مانند فضای مدرسه و نیروی انسانی شویم، اینها باید انجام شود تا به بخش اصلی که مسائل نرمافزاری است بپردازیم. در بخش نرمافزاری ما محتوای کتاب درسی، برنامههای آموزشی، مسائل تربیتی و پرورشی را بررسی میکنیم، بر همین اساس از سوی رئیسجمهوری دستور داده شده تا نارساییهای آموزشی و مشکلات سختافزاری یک ساله حل و فصل شود.»
وی درباره اصلاح روش آموزش گفت: «پس از رفع مشکلات سختافزاری، به موضوع اصلی آموزش و پرورش که تولید محتوای آموزشی و اصلاح روش آموزش است، میرسیم که حل آن توسط معلمان میتواند اقدام خوبی باشد. به نظرم با تأکیداتی که رئیسجمهوری محترم دارند و در بیش از ۲۰ جلسهای که به آموزش و پرورش اختصاص دادهاند، آموزش و پرورش میتواند از این فرصتها استفاده کند تا اتفاقات بهتری در مجموعه آموزش و پرورش شکل بگیرد.»
به گزارش «ایران»، در حال حاضر سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در راستای تغییر برنامه درسی در صدد آن است که برنامههای درسی را به نوعی اصلاح کند و در این زمینه هم جلسات متعددی برگزار شده است اما در حال حاضر نسبت به اطلاعرسانی این امر خودداری کرده و ارائه توضیحات را به اتمام اقدامات خود در زمینه تغییر محتوای کتب درسی محول کردند.
غزل رضاییثانی
خبرنگار
انتهای پیام/