گفت‌و‌گوی «ایران» با مدیر فیلم‌نت و نویسنده سریال «در انتهای شب» به بهانه حضور این اثر در جشنواره سریز مانیا

آغاز درخشش جهانی «در انتهای شب»

هنر

88037
string(830) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"675","_w":"1200","_y":"15.73270440251572","_x":"-1.0868175681563294e-13","source":"\/news\/photo\/1403\/11\/30\/3dcfc0557c3137afa04cdc4c9e2d6026.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 101.333px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateX(1.44909e-14px) translateY(-2.09769px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" آغاز درخشش جهانی «در انتهای شب»

سریال «در انتهای شب» فیلمی خوش‌ساخت و مخاطب‌پسند به کارگردانی «آیدا پناهنده» است که پس از نمایش موفق در پلتفرم «فیلم‌نت» از میان بیش از ۴۰۰ اثر از ۵۶ کشور دنیا انتخاب شد و قرار است به‌زودی در بخش مسابقه بین‌الملل پانورامای جشنواره «سریز مانیا» با ۹ اثر از سایر کشورهای دنیا به رقابت بپردازد.

به گزارش گروه هنر ایران آنلاین، جشنواره سریزمانیا ازجمله جشنواره های بسیار معتبر سریال در جهان است که هر ساله در شهر لیل فرانسه برگزار می شود. به گفته علی سرتیپی، مدیر پلتفرم «فیلم‌نت» این سریال تنها نماینده ایران و همچنین خاورمیانه در این بخش از جشنواره سریزمانیا است که با سریال‌های محصول کشور‌های انگلیس، کره‌جنوبی، آمریکای جنوبی و فرانسه به رقابت خواهد پرداخت.

«در انتهای شب» آغازگر حضور آثار خوب ایرانی در مجامع هنری بین‌المللی است
سرتیپی در گفت‌و‌گو با «ایران» با اشاره به حضور سریال «در انتهای شب» در جشنواره بین‌المللی «سریز مانیا» در فرانسه می‌گوید:«تا قبل از این اثر، شاید به دنبال جذب مخاطبان خارج از مرز نبوده‌ام، بلکه تلاش کرده‌ام با سلیقه و ذائقه مخاطبان داخلی ارتباط برقرار کنم. هر چند نمونه‌های خیلی خوبی از این نوع تفکر را در آثار هنرمندان خوب کشورمان شاهد بودیم که از آن جمله می‌توان به آثار «اصغر فرهادی» اشاره کرد که به ‌خوبی توانست همزمان با مخاطبان داخلی و خارجی ارتباط برقرار کند.»
او با اشاره به آثار موفق «آیدا پناهنده» عنوان می‌کند:«فیلم‌های این کارگردان عموماً موفق عمل کرده و با راهیابی به «کن» همزمان توانسته است با مخاطبان داخلی و خارجی ارتباط برقرار کند. در ساخت این فیلم نیم‌نگاهی نیز به تأمین ‌نظر مخاطبان بیرون از مرز شده است؛ هرچند اصل و بنا در ساخت این اثر بر این بوده است که بتواند با مردم و مخاطبان داخلی به‌ خوبی ارتباط برقرار کند.»
به باور سرتیپی، انتخاب سریال ایرانی «در انتهای شب» از میان بیش از ۴۰۰ اثر از ۵۶ کشور دنیا در این جشنواره، نشانگر کیفیت ساختاری مناسب آثار ایرانی بوده و قطعاً می‌تواند ادامه اتفاقات بهتر برای این سریال و نیز سرآغاز تولید آثار بیشتر و بهتر در عرصه فیلم و سریال و حضور آنها در مجامع بین‌المللی باشد.
 
ضرورت حمایت مسئولان فرهنگی برای آزادی‌ عمل بیشتر هنرمندان
«ارسلان امیری» نویسنده سریال «در انتهای شب» نیز در گفت‌و‌گو با «ایران» می‌گوید:«از آغاز پاندمی کرونا که اساساً تمام پلتفرم‌های نمایش خانگی را تحت تأثیر قرار داد، از آنجایی که مردم نمی‌توانستند سینما بروند، به مخاطبان سریال‌ها، بویژه در بخش نمایش خانگی ایران و جهان اضافه شد. بنابراین جشنواره‌هایی مانند «سریز مانیا» که به صورت خاص و ویژه به ساخت سریال می‌پردازند، رونق گرفته و رقابت میان آنها در ایران و جهان بالا گرفت.
نویسنده «در انتهای شب» در خصوص شاخصه‌های ویژه قصه‌پردازی این اثر عنوان می‌کند:«در بازخورد اولیه فستیوال در مواجهه با فیلمنامه این سریال و ایمیل‌های دریافتی از آن، این‌گونه دیده می‌شود که مسأله آنها، درباره بازتاب زندگی امروز طبقه متوسط ایران و درگیری و پیچیدگی عواطف انسانی است که از نگاه آنان، صرفاً متعلق به ایران نبوده، بلکه نگاه انسانی را در بر‌می‌گیرد که می‌تواند در سایر نقاط جهان نیز در مواجهه با مخاطب مورد توجه قرار گیرد.»
او ادامه می‌دهد:«مهم‌ترین ویژگی موجود در فیلمنامه «در انتهای شب» که منجر به حضور آن در جشنواره سریز مانیا شد، پرداختن به روابط عاطفی و انسانی در خانواده طبقه متوسط بود که مورد توجه داوران این جشنواره قرار گرفت.»

معصومه غفاری


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار هنر